A Scuderia Toro Rosso és a Williams istálló kizárta annak a lehetőségét, hogy az üzemanyagtöltő berendezés meghibásodása okozta a tűzeseteket a boxkiállások alkalmával a hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjon.
A Scuderia Toro Rosso és a Williams istálló kizárta annak a lehetőségét, hogy az üzemanyagtöltő berendezés meghibásodása okozta a tűzeseteket a boxkiállások alkalmával a hétvégén megrendezett Magyar Nagydíjon.
Mindkét említett csapatnak problémája volt az üzemanyagtöltéssel a Hungaroringen, ahogy a Hondánál sem volt zökkenőmentes a tankolás.
A brackley-i bázisú alakulat viszont azonnal jelezte, hogy a töltőcső eldeformálódott, és mivel nem illeszkedett a tanknyíláshoz, kifolyt egy kevés üzemanyag és az kapott lángra, ám a többi zűzesetre nem tudtak magyarázatot adni.
Közel egy héttel a történtek után a Williams arra gyanakszik, hogy a túltöltött üzemanyagtartályban keletkezett nyomás miatt kibuggyanó üzemanyag okozta a problémát, míg a Toro Rosso sem erősítette meg, hogy a töltőberendezéssel lett volna probléma.
“Eredetileg két kiállással számoltunk, azonban tudtuk, ha jól meg tudjuk tölteni az autót, az egy kiállás is lehetséges” – mondta Rod Nelson, a Williams főmérnöke.
“Kazuki autóját a szokásosnál jobban megtankoltunk, ám a nagy meleg miatt gyorsan párolgott az üzemanyag és ez habosodást okozott a töltőcsőben. Az üzemanyag feltört a töltőcsőben, és mikor lehúzták a tankról, kifröccsent az autóra, és pillanatnyi tűz keletkezett.”
A Toro Rosso sajtószóvivője a következőkkel folytatta: “Megerősíthetem, hogy nem volt gond a töltőberendezéssel. A problémát már megoldottuk, így ez nem fog előfordulni a jövőben, de technikai részlegünk nem kommentálta az esetet.”