Esze ágában sincs szándékosan megszegni a Forma-1 szabályait a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának, bár a minap olyan hírek kaptak szárnyra, a címvédő gárda komolyan fontolgatja, hogy bojkottálja a júliusi fiatalok tesztjét.
Esze ágában sincs szándékosan megszegni a Forma-1 szabályait a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának, bár a minap olyan hírek kaptak szárnyra, a címvédő gárda komolyan fontolgatja, hogy bojkottálja a júliusi fiatalok tesztjét.
Az osztrák istálló a Ferrarihoz hasonlóan nem elégedett a Nemzetközi Bíróság múlt heti ítéletével, miszerint csupán a fiatal versenyzők tesztjétől tiltotta el, illetve megrovásban részesítette a Mercedes csapatát azért, amiért az megszegte a Sportszabályzatot azzal, hogy három napon át tesztelt idei versenyautójával Barcelonában.
A The Times című lap úgy tudja, a Ferrari és a Red Bull magához Bernie Ecclestone-hoz fordult az ügyben, sőt, utóbbi csapat állítólag azzal fenyegetőzik, hogy inkább bevállalja azt a büntetést, amit a rivális csapat kapott, és nem Silverstone-ban tesztel fiataljaival, hanem valahol máshol bonyolít le privát tesztprogramot.
Dr. Helmut Marko, az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója azonban cáfolta ezt.
„Természetesen nem szegnénk meg a szabályokat” – mondta a szakember a Sport Bildnek nyilatkozva, majd a Welt című lapnak adott interjújában hozzátette, csak azért hozta fel korábban ezt a témát, mert egy illegális teszt nincs egyensúlyban a kiszabott büntetéssel.
„Csupán szarkasztikus voltam. Bizonyítani akartam, hogy egy ilyen ítélet fényében tényleg megéri kockáztatni. Csalódottak vagyunk amiatt, hogy valakit bűnösnek találnak, és aztán olyan büntetést kapnak, amit ők maguk javasoltak.”
„A fiatalok tesztjén nem igazán lehet kipróbálni semmit. A pilóták csak ismerkednek a Forma-1-gyel, míg a Mercedes három napon át tesztelt saját versenyzőivel.”
F1-es berkekben sokan úgy tartják, a Mercedes tesztügyének legnagyobb vesztese a német istálló tesztpilótája, Sam Bird, aki a büntetés miatt nem ülhet majd autóba jövő hónapban, Silverstone-ban, ahol az eredeti tervek szerint három napon át körözött volna az idei versenyautóval.