Nem akarja félreállítani Newey-t a Red Bull - F1VILÁG.HU

Nem akarja félreállítani Newey-t a Red Bull

HIRDETÉS
Változatlan szerepkört szán Adrian Newey-nak a Red Bull a brit sajtó értesülései szerint, habár az elmúlt hetekben voltak hírek arra vonatkozóan, hogy a szakembert áthelyezik házon belül, sőt, még az esetleges távozásáról pletykáltak.
JEDDAH, SAUDI ARABIA - MARCH 08: Adrian Newey, the Chief Technical Officer of Oracle Red Bull Racing walks in the Paddock prior to final practice ahead of the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on March 08, 2024 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202403080194 // Usage for editorial use only //

Newey kétségkívül kulcsfigurája a Red Bull F1-es csapatának, hiszen a Williams és a McLaren után az energiaital-gyárosoknak is számos világbajnok autót tervezett már, és óriási szerepe volt abban is, hogy az osztrák csapat óriási előnnyel vághatott neki a 2022-ben kezdődött új technológiai érának a talajhatás kapcsán megszerzett korábbi tapasztalatai révén.

A neves szakember ott volt a Red Bull F1-es csapatával a Bahreini Nagydíjon, valamint a múlt hétvégi Szaúd-arábiai Nagydíjon, a hírek szerint azonban Ausztráliába már nem utazik a csapattal — ez pedig csak olaj volt a tűzre azzal kapcsolatban, hogy a pletykák szerint a Red Bull más szerepet szán neki a jövőben.

Korábbi médiajelentések szerint ugyanis a Red Bull állítólag azt szerette volna, ha Newey hátrébb lép az F1-es projekttől, és kizárólag az RB17-es kódjelű hiperautó fejlesztésére fókuszál. De arról is pletykáltak, az osztrák F1-es istállónál zajló botrányos események és politikai játszmák miatt távozik a Red Bulltól.

A Motorsport.com című internetes szaklap viszont a minap arról számolt be, forrásaik szerint minden marad a régiben, Newey továbbra is aktívan érintett lesz az F1-es projektben, sőt, a tervek szerint az áprilisi Japán Nagydíjra már újra elutazik az istállóval.

„Azért csatlakoztam a Red Bullhoz, hogy felépítsem a technikai csapatot” — mondta még egy korábbi interjúban. „Egy kicsit kockázatos volt a karrierem szempontjából, de szerettem volna újra érintett lenni egy csapat felépítésében az elejétől fogva. És miután így lett, és Christiannal [Horner] és Helmuttal [Marko] együtt én is aktív résztvevője voltam ennek, miért is akarnék elsétálni?”

„Az egyetlen alkalom, amikor ehhez közel kerültem, 2014-ben volt, és annak teljesen más okai voltak. Akkor nagyon egyszerűen egy olyan erőforrásunk volt, mely nem teljesített jól — ami persze megesik. És nem is látszott óriási vágy a motorgyártó [Renault] részéről a felső vezetés körében arra, hogy invesztáljanak a dolgok megfordítása érdekében.”

„Szóval egy kicsit depressziós helyzetben kerültünk, hiszen a világbajnoki címekhez károm kulcstényezőre van szükség: versenyzőre, kasztnira és motorral. Ha pedig az egyik ezek közül gyenge, nem győzöl…”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nem akarja félreállítani Newey-t a Red Bull
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!