A versenyzők úgy gondolják, hatalmas hiba lenne száműzni a gyors kiállások nyújtotta taktikai harcokat és látványt a Forma-1-ből és beáldozni mindezt a biztonságért.
A versenyzők úgy gondolják, hatalmas hiba lenne száműzni a gyors kiállások nyújtotta taktikai harcokat és látványt a Forma-1-ből és beáldozni mindezt a biztonságért.
Mind az FIA, mind a FOM korlátozásokat vezetett be a bokszutcában dolgozó média munkatársak számára, miután Mark Webber jobb hátsó elszabadult abroncsa eltalálta az egyik operatőrt, aki csonttöréseket szenvedett a Német Nagydíjon.
Amellett, hogy a csapatok mostantól rajtbüntetést kapnak a bokszutcában esetlegesen elszabaduló abroncsokért, a bokszutcai sebességkorlátozáson is szigorítottak. Sőt olyan felvetés is napvilágot látott, miszerint mesterségesen le kellene lassítani a kerékcserét a versenyeken.
A versenyzők azonban nem gondolják, hogy erre valóban szükség lenne, hiszen a gyors kerékcserék is része a show-nak a Forma-1-ben.
„Mikor gyors kerékcsere van, az egy jó reklám a sportnak” – mondta Mark Webber. „Ez is része a show-nak, és mutatja, mennyire teljesítményorientáltak vagyunk, jóllehet ezek a dolgok nem fognak megjelenni az utcai autók terén, és ilyen szempontból gyakorlati hasznunk sincs a tágabb felhasználást illetően.”
„Ez is azt mutatja, hogy milyen apróságokra is figyelni kell, mennyire hajszoljuk a tizedmásodperceket. Lenyűgöző és sok ember beszél róla, mikor a garázs előtt sétálnak, és látják, hogy megérkezik egy autó, ami a szereléssel együtt két másodperc múlva már távozik is.”
Jenson Button szerint egy nagyon egyszerű megoldás lenne a kerékcserék lelassítására, ha visszahoznák a verseny közbeni tankolást, amit egyébként részben a biztonság növelése érdekében száműztek évekkel ezelőtt a Forma-1-ből.
„Ez egy nagyon érdekes része a sportnak, és a motorsport veszélyes, mindenki tudja” – mondta a McLaren brit versenyzője. „Korábban nem volt sebességkorlátozás a bokszutcában, ma már van, ami szerintem nagy előrelépés.”
„Természetesen mindenki azon van, hogy a kerékcserék a lehető leggyorsabbak legyenek, éppen ezért nem lehet kizárni a hibákat, mindig történnek olyan esetek, mikor elszabadul egy-egy gumi, ami persze borzasztó dolog.”
„Azonban a gyorsaság oka az, hogy ma már nem kell megtankolni az autót. Száműztük a veszélyes tankolást, és megkaptuk a gyors kiállásokat – így azt gondolom, hogy vissza kellene hozni a tankolást. Véleményem szerint sokkal nagyobb móka lenne az egész.”