A Forma-1-es versenyzők továbbra is aggódnak a felújított Spa-Francorchams biztonsága miatt, és most már nem csak a boxutca szűk, beláthatatlan bejáratát módosíttatnák, hanem néhány kanyar bukóterét is átépíttetnék a kivitelezővel.
A Forma-1-es versenyzők továbbra is aggódnak a felújított Spa-Francorchams biztonsága miatt, és most már nem csak a boxutca szűk, beláthatatlan bejáratát módosíttatnák, hanem néhány kanyar bukóterét is átépíttetnék a kivitelezővel.
Bár eddig csak a boxutca szűk, és szinte teljességgel beláthatatlan bejáratát kritizálták a versenyzők, Rubens Barrichello az e heti tesztek zárónapját követően elmondta, hogy néhány kanyar bukótere sem nyújt elég nagy biztonságot a pilóták számára egy esetleges balesetkor.
“Ez az egyik legjobb pálya a világon, nagyon szeretem. Ezért is kellene javítani a biztonságán” – mondta Barrichello az Autosportnak adott nyilatkozatában. “Módosítani kell a boxutca bejáratát, mert a jelenlegi elfogadhatatlan, csak bízni tudok benne, hogy semmi baj nem fog történni. Azonban nem csak ezzel van a gond, néhány helyen nagyobb bukóterekre lenne szükség. Bízom benne, hogy nem lesz semmi gond, de megmondom őszintén, egy kicsit aggódom.”
A Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli is osztja kollégája véleményét, és ős is elmondta, néhány helyen nagyobb bukóterekre lenne szükség, de ami még fontosabb, hogy átalakítsák a boxutca bejáratát a szeptemberben megrendezésre kerülő Belga Nagydíjig.
“Többé kevésbé minden jó. Azonban néhány szekció még nem elég biztonságos, mint például az Eau Rouge vagy a Blanchimont” – mondta Trulli. “Jobb lenne, ha nagyobb bukóterek lennének ezeknél a szekcióknál, de a többi része rendben van a pályának. Az egyetlen, ami még aggasztó, az a boxutca be-, és kijárata. Egy kicsit veszélyes. Jobb lenne, ha átalakítanák. Most nagyon szűk. Egy F1-es autó szinte alig tudja teljesíteni. Ha valaki hibázik, és összetöri az autóját, a mögötte haladó nem tudja kikerülni.”
A Super Aguri versenyzője, Takuma Sato a következőkkel folytatta: “A boxutca roppant szűk, így ha egy autó valamiért megáll ezen a részen, a mögötte haladónak esélye nincs arra, hogy kikerülje. Ezen felül pedig teljesen beláthatatlan, így egy álló autónak nagyon könnyen neki lehet hajtani. Véleményem szerint lenne elég hely ahhoz, hogy szélesebbre vegyék a be-, és kijáratot.”
A Red Bull versenyzője, David Coulthard még a hét közepén megerősítette, a Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete levélben fordult a FIA-hoz, melyben kérelmezte, vizsgálják felül a boxucta biztonságát, és ha kell, módosíttassanak azon a kivitelezővel, hogy ne legyen gond a Belga Nagydíjon.