A wokingi gárda a vártnál gyengébb formában kezdte a 2023-as idényt, a bajnokság előrehaladtával azonban új fejlesztéseinek köszönhetően jelentős előrelépéseket tudott tenni, mostanra pedig a Red Bull legfőbb kihívójává vált. A győzelmekre viszont még így sincs sok esélye a patinás csapatnak, az energiaital-gyárosoktól ugyanis továbbra is jócskán le van maradva.
A McLarennél a fő cél természetesen az, hogy 2024-ben közelebb kerüljenek a Red Bullhoz, és rendszeres kihívói legyenek az osztrák istállónak — ehhez azonban óriási előrelépésekre lesz szükség a télen, melyek túlmutatnak az aerodinamika területén.
„Kitűztünk magunk elé néhány célt, fogalmazzunk így. De azt nem árulhatom el, mely területeken, és hogyan kívánjuk elérni ezeket” — mondta Andrea Stella csapatfőnök, majd a Motorsport.com című internetes lap azon kérdésére, hogy a gumidegradációval kapcsolatos probléma mennyire tulajdonítható az aerodinamikának, és mennyire az MCL60-as kódjelű versenyautó mechanikus tulajdonságainak, így felelt: „A kettő kombinációja. Ennél többet nem igazán mondhatok.”
„Őszintén szólva az, hogy hogyan állunk majd a jövő évi autóval, részben attól is függ, hogy hogyan állunk idén — hiszen tulajdonképpen mindenki számára ez jelenti a kiindulási alapot. Ugyanakkor viszont függ a fejlesztés magnitudójától is. A miénk pedig a McLarennél már júliusban elkezdődött, és van egy igencsak hosszú periódus, ami már csak a jövő évi autóval kapcsolatos munkálatokról szól.”
„Annak az autónak, amit márciusban bemutattunk, volt néhány összetevője, amit folyamatosan fejlesztettünk, de a nagy része folytonosság nélkül lett kifejlesztve. Főleg a padlólemezre, a kocsitestre, a hátsó szárnyra, és bizonyos mértékig az első szárnyra vonatkozik ez. Tulajdonképpen el kellett indulnunk egy másféle koncepció felé, és működésre kellett bírnunk őket. Nem egyszerűen egy lineáris iteratív fejlesztése volt az induló autónknak.”