Annak ellenére, hogy elmondása szerint minden eddiginél felkészültebben vághatnak neki az idei évnek, a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elárulta, hogy egy dologra nem figyeltek, méghozzá az új autó gyáron belüli szállítására.
Annak ellenére, hogy elmondása szerint minden eddiginél felkészültebben vághatnak neki az idei évnek, a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elárulta, hogy egy dologra nem figyeltek, méghozzá az új autó gyáron belüli szállítására.
Azzal, hogy az idei évben nem lehet tankolni a futamok közben, a csapatoknak az eddiginél kétszer nagyobb tankot kellett az autók hátuljába építeni, ami miatt hosszabbak lettek a versenygépek.
Ezt az “apró” tényt hagyta figyelmen kívül a wokingi alakulat, ugyanis a kimondottan autók szállítására épített liftjeik túlságosan kicsinek bizonyultak, mikor csütörtökön megpróbálták kivinni a gyárból az új autót, hogy azt elszállítsák a pénteki bemutató helyszínére.
“Ezt az autót csütörtök este fejeztük be, aztán a liftekhez vittük az épületen belül, ami az autók szállítására van tervezve, de nem fért be. Túlságosan hosszú volt, és erre csak akkor gondoltunk” – mondta viccesen Whitmarsh.
Az MP4/25 végül egy másik kijáraton került az épületen kívülre, ahol kamionba tették, és a Vodafone főhadiszállására szállították, ahol pénteken bemutatták a nagyközönségnek.
További meglepetések várhatóak
Az új autó igen innovatív lett, szinte minden területén megújult, azonban a tavalyi évben óriási botrányt kavart hátsó diffúzor elrendezését majd csak hétfőn, a téli tesztek első állomásának helyet adó Valenciában láthatjuk.
A McLaren ugyanis ezt a kritikus elemet egy takarólemezzel elrejtette a kíváncsi szemek elől, ahogy azt a Ferrari is tette az azt megelőző napon megrendezett bemutatóján.
“Egy kicsit óvatosak vagyunk a dupla diffúzorral kapcsolatban” – magyarázta Whitmarsh, aki azt is elárulta, hogy még számos meglepetés van a tarsolyukban, de abban is biztos, hogy ezzel nem ők vannak egyedül.
“Számos olyan dolog van ezen az autón, amit még soha nem láttam másik forma-1-es autón, ami mindenképpen bíztató. Azonban mások is készülhetnek meglepetésekkel, ahogy tavaly sokan megleptek minket a dupla diffúzorral, amit korábban szintén nem láthattunk.”
“Szóval soha nem lehetsz teljesen magabiztos. Abban viszont bízom, hogy a bajnokság nem a teszteken vagy az első versenyeken fog eldőlni” – folytatta a szakember, célozva újdonsült versenyzőjük, Jenson Button tavalyi kezdésére, mikor a Brawn GP technikai előnyének köszönhetően az első hét futamból hatot megnyert.
A McLaren a tavalyi évet egyébként borzalmasan gyengén kezdte, a téli teszteken már tudta, hogy komoly baj lesz, és bár a szezon közben feltámadt, már nem volt elég ideje ahhoz, hogy behozza tetemes lemaradását.
Whitmarsh azonban úgy gondolja, hogy idén más lesz a helyzet, hiszen minden eddiginél felkészültebben kezdhetik meg az évet: “Tudjuk, hogy keményen készültünk az idei évre, azonban soha nem lehet biztos az ember abban, hogy nem mulasztott-e el valamit, de azt gondolom, hogy minden eddiginél jobban ment a felkészülésünk.”