Nem marad sokáig munka nélkül a Marussia volt Forma-1-es csapatának magyar tervezőmérnöke, Hegedűs Andor.
Nem marad sokáig munka nélkül a Marussia volt Forma-1-es csapatának magyar tervezőmérnöke, Hegedűs Andor.
Az ifjú szakember 2011 óta dolgozott a banbury-i alakulatnál, a csapat ellen azonban néhány hete megindult a felszámolás – bár egy ideig úgy tűnt, egy titkos befektető megmentheti az istállót, múlt pénteken végül bejelentették, nincs esély a visszatérésre.
„Technikailag péntek óta vagyok munkanélküli” – mondta Hegedűs Andor a DIGI Sport televízió Reggeli Start című műsorában hétfőn.
„A lehetséges megmentő befektető kilétét titok fedi, úgyhogy erről mi sem tudunk többet, mint a média vagy bárki más. Annyira nem sokkolt minket a hír, mert már hónapok óta nem igazán tudtuk fejleszteni az autót, szóval mindenki tisztában volt azzal, hogy anyagilag nincs a helyzet magaslatán a csapat.”
Bár nagyon szeretett a Marussiánál dolgozni, Hegedűs Andor nem bánkódik, elmondása szerint ugyanis két alakulat is megkereste már őt állásajánlattal.
„Nem hivatalosan már van két munkalehetőségem, két állásajánlatot is kaptam más – nagynak nevezhető – csapatoktól. Szóval nem leszek sokáig munkanélküli. Még nem hivatalos a dolog, de hamarosan kiderül, hogy pontosan hol is folytatom. Egyelőre mindenképpen a Forma-1-ben gondolkodom. De mindenféleképpen egy nagyon-nagy előrelépés lesz ez számomra.”
„Azt mondják, tervezőmérnököt nem nehéz találni, de olyan szakembert, akinek több év tapasztalata van egy Forma-1-es autó beállításához szükséges eszközök tervezésében, már annál nehezebb. Nekem már több mint hároméves tapasztalatom van.”
„Én nagyon-nagyon szerettem a Marussia csapatát, az ott dolgozó embereket. Azt gondolom, egy nagyon jó alakulat volt, noha a legkevesebb pénzből gazdálkodó csapatok között voltunk. Az ott dolgozók mindegyike hihetetlenül profi volt, értették a dolgukat, és nagyon fognak hiányozni. A szívem tehát még a Marussiánál van – sajnálom, ami történt, és főleg azokat az embereket sajnálom, akik így elveszítették a munkájukat.”
Az ifjú tervezőmérnök szerint a kiscsapatok küszködése a bevételek nem megfelelő szétosztásának köszönhető, illetve annak, hogy a nagycsapatok túlságosan is belefolyhatnak a sportágat érintő döntésekbe.
„Nem hiszem, hogy egy ember felelős a történtekért – a sportban résztvevők, tehát a csapatok is ugyanúgy hibásak. Az egyik legnagyobb baj, hogy a nagycsapatok túlságosan bele vannak vonva a döntéshozásba, még a pénzügyekbe is. Az sem épp előnyös, hogy az FIA nem folyik bele annyira a döntéshozásba, amennyire kellene.”
„Leginkább az segítene a legtöbbet a kiscsapatoknak, ha a befolyó pénzeket igazságosan osztanák el. Nem kell, hogy mindenki ugyanannyit kapjon, de jelenleg a legnagyobb csapat körülbelül tízszer annyit kap, mint a legkisebb alakulat.”
A DIGI Sport Reggeli Start című műsorában Hegedűs elárulta azt is, mely fejlesztésére is a legbüszkébb.
„A bokszutcában, a kerékcserénél is rengeteg olyan dolgot használt a csapat, amit én terveztem. Ez elég jó érzéssel tölt el. Az egyik dolog, amire büszke vagyok, az a hátsó gyorsemelő. Nem egy hatalmas újítás, de az alapjaitól kezdve én terveztem meg, és körülbelül 25 százalékkal könnyebb, mint amit a McLaren használ, és az ára is az egyharmada körülbelül.”