Nem nevezik el a Hungaroring kanyarjait, a lelátók rekonstrukciójára azonban még az idei Magyar Nagydíj előtt sor kerülhet – árulta el az F1világ.hu-nak nyilatkozva a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt.
Nem nevezik el a Hungaroring kanyarjait, a lelátók rekonstrukciójára azonban még az idei Magyar Nagydíj előtt sor kerülhet – árulta el az F1világ.hu-nak nyilatkozva a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt.
Noha a 26. forma-1-es Magyar Nagydíjig még szűk fél év van hátra, a verseny szervezésével kapcsolatos intézkedések már javában zajlanak – ha a teljes újraaszfaltozásra nem is, néhány modern bukótér kialakítására feltehetően még tavasszal, illetve kora nyáron sor kerülhet, és a tervek szerint a pálya egyes elavult lelátóit is felújítják az idei verseny előtt.
„Pontos tervek még nincsenek, de a szükséges javításokra valószínűleg lesz pénz, két-három bukótér leaszfaltozására biztosan sor kerül majd, illetve a nézőtér javítása is szükséges” – válaszolta a munkálatokkal kapcsolatos kérdésünkre a Hungaroring Sport Zrt. tavaly nyáron kinevezett elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt.
A szakember hozzátette, természetesen már a korábbi vezetés tervei között is szerepelt a pálya bizonyos részeinek rekonstrukciója, ám mint minden, ez is legfőképp pénz kérdése.
„A tavalyi verseny során is megpróbáltam figyelni az esetleges hibákra, elsősorban a pályával kapcsolatban, de úgy gondolom, hogy ezt a korábbi vezetés is lehetőségeihez mérten kezelte, hiszen minden pénz kérdése.”
Habár a Hungaroringhez, mint versenypályához számos emlékezetes esemény köthető a Forma-1 elmúlt két és fél évtizedéből – elég csak Nigel Mansell 1987-es blamájára visszaemlékezni -, a magyar aszfaltcsík kanyarjai nem kaptak „égbekiáltó” nevet.
Pedig a korábbi években is volt próbálkozás a kanyarok nevesítésére, úgy a rajongók, mint a szakma részéről, az elhatározásból azonban soha nem lett semmi. A Hungaroring vezetése ugyanis akkoriban úgy találta, ahelyett, hogy egy adott versenyző nevének használatáért pénzt adjon ki, inkább megpróbálja úgymond értékesíteni a kanyarokat, hogy ebből is bevételt produkáljon. Ez azóta sem történt meg, így a pálya mind a 14 fordulóját számokkal azonosítják.
A témát természetesen felvetettük Gyulay Zsoltnak is, aki ezzel kapcsolatban elmondta, továbbra sem tervezik, hogy nevet adnak az aszfaltcsík bizonyos kanyarjainak.
„Jelen pillanatban nem tervezzük, hogy nevet adunk a kanyaroknak. Ez egy nagyon nehéz ügy, mert gyakorlatilag minden a Bernie Ecclestone-nal kötött szerződésen múlik, tehát mindenhez az ő engedélye kell” – válaszolta az elnök, ám arra nem tért ki, hogy ez mit is jelent pontosan.
A rajongók számára érthető módon az sem mindegy, melyik televízió, és milyen minőségben közvetíti a Forma-1 futamait. Az RTL Klub 2001-ben nyerte el a közvetítési jogokat, így 2002-től ülteti le a Forma-1-rajongókat a TV-képernyők elé: a csatorna szerződése azonban az idei év végén lejár, és értesüléseink szerint több más televízió-társaság – így a Magyar Televízió és a DigiSport – is érdeklődik a Hungaroring Sport Zrt-nél.
Gyulay Zsolt ezzel kapcsolatban nem árulhatott el konkrétumokat, azt azonban elismerte, hogy már javában folynak a tárgyalások. Hogy kivel, arról leghamarabb tavasszal adhatnak majd tájékoztatást.
„Természetesen megkezdődtek már a tárgyalások, konkrétumokat azonban még nem mondhatok. Áprilisra már többet fogunk tudni” – mondta az elnök-vezérigazgató.
Az MTV Telesport című műsorának főszerkesztője, Schulek Csaba egyébként korábban úgy nyilatkozott, terveik közt szerepel, hogy visszaszerzik a Forma-1 közvetítési jogait.