A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey úgy véli, egyértelműen csapata veszítheti a legtöbbet 2014-ben, amikor is az új szabályok vélhetően felkavarják majd az állóvizet a száguldó cirkuszban.
A Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey úgy véli, egyértelműen csapata veszítheti a legtöbbet 2014-ben, amikor is az új szabályok vélhetően felkavarják majd az állóvizet a száguldó cirkuszban.
Idén jelentősen módosulnak a Forma-1 szabályai, emiatt pedig a tavaly sorozatban negyedik bajnoki címét begyűjtő Red Bullnál is vannak kérdőjelek.
Az 1,6 literes V6-os motorok bevezetése mellett az aerodinamikára vonatkozó regulák is módosulnak, a szabályalkotók pedig különös hangsúlyt fektettek a kipufogórendszerek trükkös felhasználásának megakadályozására is.
„Most, hogy egyetlen kipufogócsonk lesz az autón, szinte semmi hatása nem lesz a kipufogórendszernek, a legtöbb energiát a turbófeltöltő veszi el” – mondta Newey.
„Mi vélhetően jobb munkát végeztünk riválisainknál az eddigi korlátozások mellett a kipufogórendszer tekintetében, szóval sajnos most mi veszíthetjük a legtöbbet.”
Az első előszezoni tesztet január végén tartják majd Jerezben, míg a szezon március 16-án rajtol az Ausztrál Nagydíjjal.