A Red Bull főtervezője, Adrian Newey szerint a Forma-1-es gyártók csupán ködösítenek akkor, amikor azt mondják, a sportban jelenleg használatos technológiáknak komoly hasznát veszik a közúti autók gyártásában.
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey szerint a Forma-1-es gyártók csupán ködösítenek akkor, amikor azt mondják, a sportban jelenleg használatos technológiáknak komoly hasznát veszik a közúti autók gyártásában.
A Forma-1-ben 2014-től kezdődően kezdték el használni a V6-os hibrid erőforrásokat, a legfőbb érv pedig az volt, hogy az autógyártás is ebbe az irányba indult el, így a motorgyártók a jövőben komoly hasznát vehetik a versengésnek.
Adrian Newey azonban a mai napig szkeptikusan áll a kérdéshez – véleménye szerint ugyanis az F1-es fejlesztések közel sem jelentenek akkora előnyt az utcai autók gyártásában.
„Ami a motort illeti, az én személyes véleményem az – és biztos vagyok benne, hogy ez egy vitás vélemény –, hogy csak duma, amit az autógyártók próbálnak elhitetni velünk, miszerint javítani tudnak a közúti autóikon az F1 által” – mondta Newey.
„Ha ez lenne a helyzet, legkésőbb 5 év múlva ezek a gyártók jelentős előnyben kellene, hogy legyenek az autóiparban riválisaikkal szemben. Valahogy azt gyanítom, hogy nem így lesz, ami jól mutatja, hogy ez egyfajta marketingduma.”
„Vajon az F1 a technológia vagy a motorok bemutatóterme, vagy pedig egy látványosság, mely magában foglalja az embert és a gépet? Az én véleményem az, hogy a versenyzők küzdelméről kellene szóljon, párosítva a mérnökök kreativitásával. Ez azt jelenti, hogy nem csak az erőforrásokat kellene megmérkőztetni – márpedig úgy tűnik, motorfronton ez a helyzet.”
A Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media érkezésével ismét felmerült egy esetleges költségvetési plafon bevezetése, Newey szerint azonban a szabályokon keresztül sokkal jobban kontrollálni lehetne a költségeket.
„Lehetőség volna arra, hogy olyan szabályokkal álljanak elő, melyek sokkal inkább jutalmazzák a kreativitást, mint az emberek számát. Egy költségplafont nagyon nehéz alkalmazni, de elő lehet állni különféle, erőforrásokat korlátozó intézkedésekkel a karosszéria terén is, amely területen az aerodinamika a legfőbb tényező.”
„Sokkal szigorúbban is lehetne korlátozni a kutatási forrásokat, esetleg a szélcsatornák teljes leépítésével, vagy a CFD-technológia szigorításával. Ha ezeket a forrásokat korlátoznák, nem volna szükség ennyi mérnökre.”