Newey elárulta, minek köszönhető a Red Bull jelenlegi dominanciája - F1VILÁG.HU

Newey elárulta, minek köszönhető a Red Bull jelenlegi dominanciája

HIRDETÉS
Sikerült jól eltalálni az alapokat akkor, amikor a Forma-1-ben bevezették az új technikai szabályokat, ennek köszönhető a Red Bull jelenlegi dominanciája a száguldó cirkuszban – mondja az energiaital-gyárosok technikai igazgatója, Adrian Newey.
SUZUKA, JAPAN - SEPTEMBER 22: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on September 22, 2023 in Suzuka, Japan. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202309220556 // Usage for editorial use only //

Az osztrák csapat a tavalyi év után újra megnyerte a konstruktőri bajnoki címet az F1-ben, Max Verstappen pedig már a jövő hétvégi Katari Nagydíjon bebiztosíthatja harmadik világbajnoki címét. A Red Bull jelenleg abszolút dominál a száguldó cirkuszban, ez pedig Newey szerint nagyban köszönhető annak, hogy a tavalyi, RB18-as kódjelű modell kiválóan sikerült. Pedig a csapatnak nem volt egyszerű dolga, 2021-ben ugyanis nagyon sokáig fejlesztette az akkori, RB17-es versenyautót, hogy Max Verstappen révén legyőzhessék a Mercedest és Lewis Hamiltont.

„Az RB19-es egyértelműen nagy mértékben az RB18-as evolúciója. A 18-as valószínűleg sokkal rövidebb idő alatt fogant meg, mint a legtöbb, ha nem az összes riválisunk autója, mivel 2021-ben nagy bajnoki küzdelmet folytattunk a Mercedessel. És talán helytelenül, de mivel sok év után először volt esélyünk a bajnoki címre, úgy döntöttünk, hogy sok energiát fektetünk annak az autónak a fejlesztésébe az év során, miközben például a Ferrari épp az ellenkezőjét csinálta” – magyarázta a szakember. az F1 Beyond The Grid című podcastjében. „Ők nem voltak benne a bajnoki küzdelemben 2021-ben, szóval nagyon hamar leálltak a ’21-es autó fejlesztésével, és a ’22-es autó tervezésére koncentráltak. A Mercedes valahol a két csapat között volt ebben a tekintetben.”

„Mi tovább fejlesztettünk, mint ezek a csapatok, ez pedig elméletileg hátrányba sodort bennünket. Azt gondolom, amit sikerült elérni, hogy az architektúrát jól eltaláltuk. Amikor az RB18-as először kigurult tavaly, Bahreinben, a Ferrari egyértelműen gyors volt, sőt, talán gyorsabb is nálunk a szezon elején. De sikerült az alapokat jól eltalálni, ez pedig remek fejlesztési platformot nyújtott nekünk.”

Arra a kérdésre, hogy pár kör után világossá vált-e számukra az, hogy az RB18-as győzelemre született, Newey így felelt: „Igen. Volt bizonyos mértékű pattogás – nem annyi, mint más csapatoknál, de azért volt. Ezen pedig felül kellett kerekednünk.”

„Meglehetősen jól megértettük azt, hogy mit kell tennünk ezzel. Szóval a bahreini versenyre előálltunk az első fejlesztési csomaggal, így a pattogás már sokkal kisebb problémát jelentett, mint bizonyos más csapatoknál. Mindez azt jelentette, hogy nem kellett annyi energiát fordítani a fejlesztések során a pattogás megoldására, mint a Ferrarinak és a Mercedesnek.”

Amikor arról faggatták, hogy mit sikerült olyan jól eltalálni a 2022-es szabályok bevezetésekor, ami miatt ekkora előnybe kerültek, Newey így felelt: „Ezt nem árulhatom el, nem igaz?”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Newey elárulta, minek köszönhető a Red Bull jelenlegi dominanciája
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!