Adrian Newey, a Red Bull istálló főtervezője szerint idén új versenyautójuk, az RB9-es számára a legnagyobb kihívást a Pirelli abroncsai jelentik majd, így a tesztek során mindent megtesznek majd azért, hogy a lehető legalaposabb ismereteket szerezzék meg az új gumikról.
Adrian Newey, a Red Bull istálló főtervezője szerint idén új versenyautójuk, az RB9-es számára a legnagyobb kihívást a Pirelli abroncsai jelentik majd, így a tesztek során mindent megtesznek majd azért, hogy a lehető legalaposabb ismereteket szerezzék meg az új gumikról.
Newey úgy nyilatkozott, miután a tavalyi szabályok nem változtak jelentősen az idei évre, az új Red Bull a tavalyinak egy továbbfejlesztett változata lett.
„Ez egy továbbfejlesztett autó” – nyilatkozta Newey az új versenygépről. „A tél folyamán nem történtek nagy szabályváltoztatások. A legnagyobb változást nem a regulák, hanem a Pirelli abroncsai jelentik. Brazíliában, az első szabadedzésen teszteltük őket, de nagyon meleg volt, úgyhogy igazság szerint nem sokat tanultunk akkor.”
A főtervező elmondta, miután a Pirelli módosított az abroncsain, a gumik megértése idén is legalább annyira fontos lesz, mint tavaly.
„Folytatnunk kell a gumik tanulmányozását. Tavaly, mikor már azt hittük, hogy megértettük őket, minden egyes alkalommal új meglepetés következett, majd észrevettük, hogy továbbra sem teljes a kép.”
„A múltbéli tapasztalatok azt igazolják, hogy a tesztek szükségesek ahhoz, hogy tényleg megismerhessük a gumikat.”
A szakember mindemellett hozzátette, nagy erőfeszítéseket igényelt, hogy időben elkészüljenek az új autóval, miután a tavalyi világbajnoki küzdelem időben jelentősen kitolódott.
„Nagyon szoros bajnoki küzdelmet vívtunk év végén, így nehéz volt fejleszteni a tavalyi autót és kutatásokat végezni az idei versenygéphez. Nagyon szűk időkeret állt rendelkezésünkre az RB9-es építésére. Az, hogy most itt állhat két nappal az első teszt előtt, az egy figyelemre méltó eredmény.”