Adrian Newey, a Red Bull Racing főtervezője nem ért egyet azokkal a véleményekkel, melyek szerint az energiaital-gyárosok pusztán az ő szakértelmének köszönhetik idei fölényüket.
Adrian Newey, a Red Bull Racing főtervezője nem ért egyet azokkal a véleményekkel, melyek szerint az energiaital-gyárosok pusztán az ő szakértelmének köszönhetik idei fölényüket.
Az osztrák alakulat idén hét versenyből ötöt megnyert, és valamennyi időmérőn megszerezte az első rajtkockát.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali május elején úgy nyilatkozott, Adrian Newey a Red Bull sikerének titka, a szakember ugyanis egész egyszerűen páratlan szakértelemmel bír F1-es körökben.
„Való igaz, hogy a Red Bull jobb autót épített” – mondta Domenicali az Auto Bild Motorsportnak bő egy hónapja.
„Hogy miért? Mert Adrian Newey egyszerűen kreatívabb. Ezen javítanunk kell. Számomra tény, hogy Newey jelenti a különbséget a Red Bull és a többi csapat között. Ő, valamint szakemberei jobb munkát végeznek.”
Newey azonban nemrégiben úgy nyilatkozott, egyáltalán nem csak az ő érdeme, hogy Sebastian Vettel és a Red Bull magabiztosan vezeti a bajnoki tabellát, hiszen a versenyzők és a Renault motorjai ugyanolyan fontosak.
„Nem, ez nem igaz. Az egész az autó, a versenyző és a motor kombinációja. Csak ha mindhárom tényező összeáll, akkor tudunk sikereket elérni” – mondta Newey.
„Azt gondolom, az egész autó rendben van. Egyértelműen jól kezdtük a szezont, de a Forma-1-ben minden a fejlesztésről szól. Szóval nem elég gyorsnak lenni az év elején. A szezon végén is a leggyorsabbnak kell lenned.”
Newey rendkívüli sikereket ért már el pályafutása során, a Red Bull mellett a McLarennel és a Williamsszel is bajnoki címeknek örülhetett – összesen hétnek.
„Ugyanannyit, mint Michael Schumacher? Még nem gondolkodtam ezen” – mondta a szakember.
„Természetesen nagyon szerencsés voltam pályafutásom során, tavaly pedig mindkét bajnoki trófeát megnyertük a Red Bull-lal, ami nagyon különleges volt, mert nagyon korán csatlakoztam az alakulathoz. Teljes mértékben érintett voltam és a kezdetektől részese voltam a csapatépítésnek. Egy új kihívás volt.”
Newey hozzátette, nem esik rosszul neki, amikor egy általa tervezett autót rommá törve szállítanak vissza a garázsba, ilyenkor ugyanis a lehető legprofibb módon kell reagálni, ki kell találni, miképp folytassák az adott versenyhétvége programját.
„Nem, nem fáj, de rögtön eszembe jut, hogy ez milyen hatással lesz majd a programunkra a hétvége további részében, és hogy mennyi időt fogunk veszíteni ezzel, milyen gyorsan tudjuk összerakni az autót. Ilyesfajta dolgok. Ha a határon dolgozunk, ilyenek megtörténnek.”