Adrian Newey, a Red Bull Racing főtervezője a brit sajtónak adott nyilatkozatában nemrégiben elismerte, a hétvégi Belga Nagydíjon pályafutása legrémisztőbb versenyét teljesítették.
Adrian Newey, a Red Bull Racing főtervezője a brit sajtónak adott nyilatkozatában nemrégiben elismerte, a hétvégi Belga Nagydíjon pályafutása legrémisztőbb versenyét teljesítették.
A szakember elárulta, a Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli már a szombati időmérőt követően figyelmeztette őket arra, hogy a drasztikus kerékdőlés miatt abroncsaik a versenyen néhány kör alatt gyakorlatilag teljesen leamortizálódhatnak, az energiaital-gyárosok azonban figyelmen kívül hagyták az olaszok előrejelzéseit, mely miatt a szezon egyik legfélelmetesebb versenye várt a Red Bullra Spában.
„A Pirelli azt mondta nekünk az időmérő után, hogy az abroncsaink esélye nagyon csekély, és hogy tönkre fognak menni – azt azonban nem tudták megmondani, hogy fél kört bírnak-e ki, vagy ötöt” – nyilatkozta Newey a Telegraph-nak.
„Azt kell mondjam, életem legfélelmetesebb versenye volt, a szívem a torkomban dobogott, hiszen az első és legfontosabb dolog, hogy garantáljuk versenyzőink biztonságát.”
„Megpróbáltuk tehát biztonságosan irányítani az autókat anélkül, hogy ezzel negatívan befolyásolnánk a teljesítményt, tehát meglehetősen nehéz volt jóslatokba bocsátkozni. Őszintén szólva a verseny végén nagyon megkönnyebbültem, hogy mindkét pilótánk biztonságban célba ért.”
A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery mindeközben úgy fogalmazott, a problémát valójában két tényező okozta az energiaital-gyárosoknál.
„Soha nem voltak biztonsági problémáink” – szögezte le a szakember.
„Az egész két dolog miatt volt: az egyik, hogy az időjárás miatt keveset körözhettek száraz pályán a csapatok, a másik pedig, hogy egészen a határokig elmentek a javaslatainkkal.”
A feltételezések szerint egyébként a Red Bull túlment a Pirelli által javasolt négy fokos kerékdőlésen, ez okozta abroncsaik túlzott felhólyagosodását.
A szombati időmérő után a csapatot irányító Christian Horner arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), autóikon hadd cseréljék le újakra a kvalifikáción használt abroncsokat. A sportot irányító testület azonban nem kegyelmezett a Red Bullnak, és legfőbb riválisaik is élesen tiltakoztak mindez ellen, így a csapatnak vállalnia kellett a következményeket: vagy a bokszutcából rajtolnak, vagy olyan autóval vágnak neki a versenytávnak, amilyennel részt vettek az időmérőn.
Az osztrák istálló utóbbi lehetőséget választotta, a többi pedig már történelem: Sebastian Vettel vezetésével a Red Bull Racing kettős győzelmet aratott Spában, mellyel tovább növelte előnyét a bajnoki összetettben.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh egyébként élesen kritizálta a Red Bullt, véleménye szerint ugyanis a versenyzők biztonsága a legfontosabb.
„Ez az egész a versenyzők biztonságáról szól. Mi veszítettünk egy kis teljesítményt, de ez a biztonság miatt volt. Úgy tűnik, más csapat eltérően állt hozzá a kérdéshez.”