A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey úgy gondolja, hogy kulcsfontosságú lesz a hibrid rendszer (KERS) az idei évben, éppen ezért nem hibázhatnak, és azt tökéletes állapotában kell bevetniük a szezonnyitón Bahreinben.
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey úgy gondolja, hogy kulcsfontosságú lesz a hibrid rendszer (KERS) az idei évben, éppen ezért nem hibázhatnak, és azt tökéletes állapotában kell bevetniük a szezonnyitón Bahreinben.
A regeneratív rendszer egy év után visszatér a Forma-1-be, és a tervek szerint a legtöbb csapat használni is fogja, hiszen az – különösen a rajtoknál – komoly előnyt jelenthet, noha nem éppen egyszerű annak befogadására alkalmassá tenni a versenygépeket.
A Red Bull két évvel ezelőtt kifejlesztette saját hibrid rendszerét, amit a téli teszteken egy-két alkalommal ki is próbált, ám végül úgy döntött, hogy nem veti azt be élesben, különösen úgy, hogy legnagyobb riválisa, a Brawn GP sem használta.
Newey viszont elmondta, hogy idén fontos lesz a KERS, és annak már az első futamtól kezdve tökéletesen kell működnie, máskülönben nem fognak tudni labdába rúgni ellenfeleikkel, és lemondhatnak a címvédésről 2011-ben.
„Az RB5-ös modellt úgy terveztük meg, hogy alkalmas legyen a KERS befogadására, és néha használtuk is azt az előkészületi teszteken” – mondta a sztártervező az RB7 keddi bemutatóján Valenciában.
„Azonban a szezon elején úgy döntöttünk, hogy hanyagoljuk a rendszert, és más területekre koncentrálunk, ezért nem is versenyeztünk azzal.”
„A KERS beszerelése és csomagolása nem egyszerű feladat, ugyanis meg kell találnod azt a megoldást, aminek nincsenek túlzott negatív hatásai az aerodinamikára, máskülönben eldobod mindazt az előnyt, amit a KERS-szel szerzel.”
„Most azon leszünk a téli tesztek alatt, hogy a lehető legjobbat kihozzuk a rendszerből, és az már az első versenyen jól muzsikáljon, hozza azt a teljesítményt, amit elvárunk tőle.”
„Úgy gondolom, 2009-ben az világossá vált mindenki számára, hogy a KERS hatalmas előnyt jelent a rajtoknál és a kigyorsításoknál. Szerencsére abban az évben a Brawn GP-vel voltunk harcban, amely szintén nem használta a rendszert, ám ez idén másképpen lesz.”
„Semmi kétségem afelől, hogy a McLaren, a Ferrari és a Mercedes mind használni fogja a hibrid rendszert, így mindenképpen keményen kell dolgoznunk ezen a területen, hogy partiban maradjunk ellenfeleinkkel, máskülönben nem lesz esélyünk.”
Newey azt is elmondta, hogy az idei modell a tavalyi világbajnoki címet nyert versenygép továbbfejlesztése, de biztos abban, hogy minden területen sikerült előrelépést elérniük.
A szakember továbbá hozzátette, hogy sok múlik majd azon, miként teljesítenek az új Pirelli gumik, amiket a tavalyi évben csak egy kétnapos teszten próbálhattak ki a csapatok.