Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója szerint a csapata számára nincs több kifogás, 2024-ig világbajnoki esélyessé kell válnia a Forma–1-ben. Infrastruktúra tekintetében addigra érik utol a vetélytársakat, és ezen a téren az épülő új szélcsatorna lesz az egyik kulcslétesítmény.
A britek jelenleg a Toyota által Kölnben épített szélcsatornát használják, ami nyilvánvalóan nem ideális megoldás. Amikor az új csapatfőnök, Andreas Seidl 2019 májusában megérkezett a McLarenhez, az első és legfontosabb lépésnek nevezte egy saját, modern létesítmény létrehozását a csúcs felé vezető úton.
A globális koronavírus-járvány némileg megakasztotta a folyamatot, de három éven belül az istállónak technológiai téren fel kell nőnie a Mercedeshez és Red Bullhoz. Jó úton haladnak, hiszen már második éve ők számítanak a harmadik erőnek a mezőnyben.
„Azt hiszem, mindig veszélyes határidőket kitűzni. Így tehát csak azt mondom, hogy infrastrukturálisan 2024-re utolérjük a többieket, és különösen a szélcsatorna terén lesz igaz ez” – erősítette meg Brown.
Az amerikai üzletember úgy gondolja, hogy pár éven belül a mostaninál több csapat lesz majd képes küzdeni az elsőségért, és a McLarennek mindenképpen köztük kell lennie. A sikerekhez azonban elengedhetetlen, hogy addig valahogyan megtartsák fiatal sztárjukat, Lando Norrist.
Mindezt világos célok kitűzésével próbálják elérni, idén például – a tavalyihoz hasonlóan – szintén a harmadik helyre törekszenek a konstruktőrök versenyében. Nem lesz könnyű dolguk, hiszen a Leclerc–Sainz párossal a Ferrari veszélyes ellenfélnek tűnik, miközben másik pilótájuk, Ricciardo egyelőre adós a tartósan jó teljesítménnyel.
„Az elmúlt években a kilencedik helyről a hatodikra léptünk előre, aztán negyedikek, majd harmadikok lettünk. Most ismét a harmadik pozícióban várjuk a folytatást, de azt hiszem, a dolgunk egyre nehezebb lesz, ahogy közeledünk a csúcs felé. Nem hiszem, hogy rögtön másodikak, végül elsők leszünk” – mondta a realitás talaján maradva Brown.
Az új szabályok jövő évi bevezetésével persze elképzelhető, hogy egy csapat véghezvigye ugyanazt, amit a Honda kivonulásával a Brawn GP tett. 2009-ben az újoncnak számító istálló óriási meglepetésre megnyerte a világbajnokságot, mégpedig egy forradalmi ötlet, a dupla diffúzor alkalmazása révén.
Brown szerint ugyanakkor egy ilyen forgatókönyv most nehezen elképzelhető, hiszen az új autókat sokkal szigorúbb technikai előírások szerint kell megépíteni. Ráadásul a források egy részét nekik még mindig 2021-re kell fordítaniuk, hogy valóban a dobogón végezhessenek az idei évben is.