Michelisz Norbi a 10. pozíciót szerezte meg a túraautó-világbajnokság (WTCC) időmérő edzésén, így a holnapi második versenyt a pole pozícióból kezdheti meg.
Michelisz Norbi a 10. pozíciót szerezte meg a túraautó-világbajnokság (WTCC) időmérő edzésén, így a holnapi második versenyt a pole pozícióból kezdheti meg.
Norbi az első két szabadedzésen mindkét alkalommal az ötödik pozícióban végzett, ám esőáztatta aszfalton kellett körözniük – az időmérő edzésre száradni kezdett a pálya, így még maradtak vizes foltok az aszfalton. A Zengő Motorsport versenyzője szerint a változó körülmények megnehezítették a dolgukat, így bízik benne, hogy vasárnap a versenyen vagy vizes, vagy száraz pályán vezethet majd, átmenetet nem szeretne.
„Vizes pályán benne voltunk az első ötben, de azt is tudtam, hogy szárazon is képesek lehetünk erre az eredményre. Egy dolgot szerettem volna elkerülni, hogy felszáradó pályán, vizes foltokkal kelljen körözni, mert annak meglehet az az eredménye, amit láttunk Tarquini esetében. Megpróbáltam a Q1-ben óvatos lenni, és a második próbálkozáskor pedig megpróbáltam feszegetni a határokat.”
A magyar versenyző elmondta, viszonylag hamar rá kellett jönniük, hogy nem harcolhatnak a legjobb pozíciókért a kvalifikáción.
„A Q1 után rá kellett jönnöm, hogy nem lesz meg az első három helyezés az időmérőn. Ha száraz lett volna a pálya, meg lehetett volna a top három hely egyike. Sajnos nem sikerült az autót „finomhangolni” olyan mértékben, hogy jó köridőt érjek el. Felismertük, és ennek megfelelően módosítottunk a stratégián. Egyik szemem sír, mert nem volt meg a tempóm ma, a másik viszont nevet, mert megpróbáltuk a nyolcadik-tizedik helyre belőni a pozíciónkat, és ez sikerült.”
Norbi elmondta, szó sincs arról, hogy a második futam pole-jának megszerzésére törekedtek, hiszen az egy nagyon veszélyes stratégia lett volna részükről hazai közönségük előtt.
„Természetesen nem a tizedik helyre játszottunk, mert nem akartuk felvállalni ezt a kockázatot. A cél az volt, hogy – miután láttuk, hogy az autó nem képes arra, hogy elöl menjünk – lehetőleg ne egy ötödik-hatodik helyezést csípjünk el, ami ma a maximum lett volna.”
„Ez azt jelentette volna, hogy nehéz helyzetben leszünk a dobogós helyeket illetően. Én sem szeretek a második versenyre játszani, de ugyanannyi pontot osztanak mindkét versenyen. Remélem, holnap jól alakul a rajt – főleg a második futamon – és bízom benne, hogy az autó tempója elég lesz ahhoz, hogy a dobogós helyezésért harcoljunk utána.”
A Citroen előnye a 60 kg-os súlykompenzáció mellett is nagy, Norbi szerint egy tökéletes kör teljesítése esetén is 4 tizedmásodperc lett volna a lemaradásuk hozzájuk képest, akkor azonban nem örülne annyira, mint a tizedik helynek.
„Valószínűleg nem lennék olyan boldog egy ötödik hellyel, mint most, ezzel a tizedik pozícióval. Mert egyszerűen szeretnék itthon dobogóra állni, és így van erre a legnagyobb esélyünk.”
Aki a helyszínen szeretne szurkolni holnap Norbinak, még nem késett le semmiről, a bejáratnál ugyanis mindenki megvásárolhatja belépőjegyét, a pályára jutást pedig ingyenes buszjáratok segítik.