A wokingi gárda rendkívül komoly fejlesztésekkel támad ezekben a hetekben, így a múlt hétvégi Brit Nagydíjon is komoly újítások kerültek fel az MCL60-as versenygépekre. A McLaren pedig brillírozott: Lando Norris a dobogó második fokára állhatott, miközben csapattársa, Oscar Piastri 4. lett Silverstone-ban.
A McLaren autója pedig amellett, hogy nagyon gyors volt a tempós kanyarokban, remekül bánt a Pirelli abroncsaival is. Norris ugyanakkor óvatosságra int, egyrészt azért, mert a pálya alapvetően a kezükre játszott ebből a szempontból, másrészt pedig azért, mert úgy érzi, autójuk még mindig túl gyenge a lassú kanyarokban.
„A jó gumikezelés egyértelműen nincs jelen az egész szezonban, Bahreinben épp ellenkezőleg volt” – mondta a brit pilóta. „Ezek a pályák lehetővé teszik, hogy jól tudjunk bánni a gumikkal.”
„Nagyon-nagyon versenyképesek voltunk a gyors kanyarokban, szinte egy szinten voltunk azzal, amit a Red Bull képes elérni, sőt, azt mondanám, hogy a közepesen gyors fordulókban, mint a 15-ös kanyarban, a Stowe-ban, közel voltunk ahhoz, hogy a miénk legyen a legjobb autó a mezőnyben. Az olyan rendkívül gyors kanyarokban, mint a 9-es, talán nem voltunk ennyire jók, de a versenyen tartani tudtuk a teljesítményünket, miközben a többiek egy kicsit talán visszaestek. Eközben pedig remekül tudtunk vigyázni a gumikra is.”
„Ugyanakkor viszont azt mondanám, hogy a lassú kanyarokban egy gyenge autónk van, amit rettentően nehéz vezetni. Az az érzésem, hogy most kicsit túlizguljuk a dolgokat, de lesz néhány olyan pálya mostanában, amikor meggyőződésem szerint egyesek azt fogják majd mondani, hogy ’Mit csináltok? Hogyan lett hirtelen ennyire rossz?’.”
Norris azt mondja, egyértelmű javulást értek el a fejlesztéseknek köszönhetően, de nem számíthatnak arra, hogy minden pályán képesek lesznek erőből legyűrni a Mercedest, a Red Bulltól pedig még mindig nagyon le vannak maradva.
„Sok tekintetben fejlődtünk, a gumikopás tekintetében mindig vannak apró dolgok, amikkel meg lehet próbálkozni, de olyan komoly előrelépés nem történt ezen a téren. Egyszerűen arról van szó, hogy ez a pálya lehetővé tette, hogy jól bánjunk az abroncsokkal, jó formában tartsuk őket. Ilyen egyszerű. Szóval nagyon pályaspecifikus a dolog. Nem akarok túlzottan elszállni ettől, az viszont kétségtelen, hogy a fejlesztésekből remek dolgok származtak. Viszont rengeteg minden van még, mely kapcsán mérföldekre vagyunk attól, hogy bizonyos helyeken a Mercedesszel harcoljunk, illetve az egész csomagunk nincs a Red Bull szintjén. Szóval rengeteg munka vár még ránk ezeken a területeken.”