A brit istálló idei utolsó komolyabb fejlesztési csomagját veti be az utcai versenypályán, számos elem azonban csak egy autóra kerül fel ezen a hétvégén, mivel egész egyszerűen még nem készült el belőlük két garnitúra. Természetesen valamennyi elemet a csapat rutinosabb pilótája, Lando Norris kapja majd, míg Oscar Piastri csak jövő hétvégén, Japánban kezdhet el dolgozni velük.
Norris elárulta, a McLarennél kőkeményen dolgoznak azon, hogy megoldják az autó gyengeségeit, melyek javarészt a lassú kanyarokban mutatkoznak meg. A brit pilóta szerint a mostani a legjelentősebb fejlesztési csomag a szezon során az Osztrák Nagydíj óta.
„Ausztria óta talán ez az, amiről úgy gondolom, hogy segíteni fog bennünket az előrelépésben” – mondta a fiatal tehetség. „A pályán még nyilván nem használtuk őket, így nem is akarunk túl sokat mondani róluk, amíg nem működnek megfelelően – de egy remek lépés ez.”
„A csapat keményen dolgozott azon, hogy az egyik autóra felkerüljön itt, és a többi pedig Japánban érkezik majd. Szóval izgalmas pár hétvége ez számunkra.”
Norris főleg azért optimista a fejlesztésekkel kapcsolatban, mert az ausztriai újítások is remek potenciállal rendelkeztek.
„Olykor felrakunk dolgokat, és nem igazán nyújtják azt, amit vártunk tőlük, vagy amit nyújtaniuk kellene. De Ausztriáig, illetve azóta is fejlődni tudtunk, ez pedig reményt ad nekem. És egy kicsit jobban fókuszálnak ezek a fejlesztések a lassú kanyaros szakaszokra, ami egy kicsit eltér az ausztriai újításoktól. Ez az első alkalom, hogy jobban megcélozzuk kicsit ezt a területet.”
A McLaren versenyzője ugyanakkor azt mondja, az autó általános karakterisztikáján még sokat kell dolgoznunk.
„Azt gondolom, ez a csomag még nem fog pontosan segíteni bennünket azokon a területeken, melyeken versenyzői szemmel szeretném, viszont segít majd az általános terhelés, a kanyarsebesség, a következetesség, illetve a hátsó gumikopás tekintetében. A teljesítménynövelés a cél, nem olyasvalami, amitől jobban érzem majd magam az autóban.”
Norris azt mondja, ahhoz, hogy közelebb kerüljenek a Red Bullhoz, muszáj lesz megoldást találniuk az autójuk gyengeségeire.
„Ez 100 százalék, mert vannak helyek, ahol rendkívül sokat veszítünk a köridőből. És mindig ugyanaz a gond, egyszerűen nem tudunk változtatni rajta az aerodinamikai egyensúllyal, vagy a mechanikus egyensúllyal. Nem számít, mivel próbálkozunk, rosszak vagyunk és küszködünk, ez pedig jó néhány versenyen gondot okoz.”
„Ha meg tudjuk oldani ezeket a lassú kanyarokkal kapcsolatos gyengeségeket, ha megkapom azt, amire szerintem az autónak szüksége van a következő lépéshez – amiből remélhetőleg látunk valamit ezen a hétvégén –, és egy kicsit jobban fekszik majd a vezetési stílusomnak, akkor meggyőződésem, hogy a csapatok többségével – beleértve a Red Bullt is – képesek leszünk felvenni a harcot.”