A francia istálló tavaly a 4. helyen zárta a konstruktőrök versenyét, az idei szezont megelőzően pedig abban bízott, idén képes lesz közelebb kerülni a topcsapatokhoz. Ehhez képest az Alpine a szezon első versenyein sokat küszködött, és bár Melbourne-ben már jóval versenyképesebbnek mutatkozott, a hajrában versenyzői ütközése miatt nem tudott pontot szerezni.
Eközben az Alpine tavalyi egyik riválisa, az Aston Martin óriási fejlődésen ment keresztül, és Fernando Alonso révén három dobogós eredményt is szerzett már. Ocon szerint a brit csapat példája is mutatja, nem szabad feladniuk, kőkemény munkával ugyanis képesek lehetnek ők is hasonlóra.
„Fejben el kell hinnünk azt, hogy lehetséges, máskülönben nincs értelme versenyezni” – mondta a francia pilóta, amikor arról kérdezték, hogy az Alpine képes lehet-e hasonló fejlődést felmutatni, mint az Aston Martin a tavalyi szezont követően. „Ha belegondolunk, decemberben fejeztük be a szezont, amikor pedig újra nekifutottunk, február vége volt, vagy március eleje. Szóval három-négy hónap.”
„Nem tudom, hogy az Aston képes lett-e volna erre szezon közben, de ha most ezt a három-négy hónapot vesszük, akkor nem a szezon végén tartunk még. Az Aston Martin megmutatta – és le a kalappal előttük –, hogy meg lehet tenni ekkora lépést, ha megtalálod a megfelelő eszközöket.”
A francia tehetség hozzátette, nagyon izgatott az Alpine jövőbeli fejlesztései miatt, elmondása szerint ugyanis „nagyon érdekes ötleteket” látott a csapat enstone-i gyárában.
„Hetente legalább egyszer vagy kétszer ott vagyok a gyárban. Voltam az aerodinamikai részlegen, láttam a jövőbeli terveket, az autó jövőbeli koncepcióját, hogy mik is kerülnek majd fel a versenygépre. És nagyon érdekes ötletek vannak. Várom már, hogy lássam őket gyártásban, aztán pedig az autón.”
Az Alpine idei, A523-as kódjelű versenyautójának ugyan nincsenek kifejezett gyengeségei, Ocon szerint sok apró részleten kell dolgozniuk annak érdekében, hogy jó eredményeket tudjanak elérni.
„Sok részlet van. Soha nem egy dologról van szó, és ez benne a nehéz. Egy kompromisszum valahol, és veszítesz némi teljesítményt máshol. És mi jelenleg nem tehetünk kompromisszumokat azért, ahol tartunk.”