Ahogyan arról lapunk is beszámolt, Gasly a verseny leintését megelőzően a csapatrádión fakadt ki, miután versenymérnöke az utolsó kör megkezdése előtt arra kérte, adja át a 9. pozíciót csapattársának, Oconnak. Gasly dühösen káromkodott a rádión, majd a leintés után percekig csapkodta a kormányt, sőt, még középső ujját is felmutatta.
A leintést követően kifejtette, azért volt dühös, mert szerinte az egész verseny során ú volt a gyorsabb, jobb stratégiájának köszönhetően pedig ő lett volna előrébb. Az Alpine csapata a futam után azzal érvelt, Gasly eleve úgy tudott előrébb jutni, hogy megkérték Ocont, engedje el őt maga mellett, hogy a francia pilóta támadást tudjon indítani Fernando Alonso ellen. Mivel ez nem jött össze, a leintés előtt megkérték, cseréljék vissza a pozíciókat.
A másik érintett, Ocon a versenyt követően azt mondta, nem teljesen érti Gasly problémáját, mert amióta ő a csapatnál van, ez így működik.
„Már négy éve vagyok ennél a csapatnál, a szabály pedig mindig ez volt, akár Daniel (Ricciardo), akár Fernando (Alonso) volt a csapattársam” – mondta a francia. „Ha az egyik versenyző átadja a pozíciót – amit jelen esetben én tettem meg Pierre felé –, akkor ahhoz, hogy megtarthassa, meg kell szereznie az előtte lévő helyezést, melyben ebben az esetben Fernando autózott.”
„Máskülönben vissza kell adnod a helyet a csapattársadnak. Mindig így csináltuk. Ha én leszek a másik oldalon, nyilvánvalóan ugyanezt teszem.”
Ocon szerint Gasly érvelése, miszerint gyorsabb volt, ezért megérdemelte volna, hogy megtartsa a pozíciót, irreleváns ebben a helyzetben.
„Nem igazán releváns. Lehetsz olyan gyors, amilyen gyors csak akarsz. Ha nem csinálod meg az előzést, akkor soha nem tudhatod, ki lenne elöl. És előtte én voltam elöl. Nyilvánvalóan megvitatjuk majd, hogy lássuk, mit csinálhattunk volna jobban csapatként. De ha visszatekintünk a 2021-es brazíliai versenyre, ugyanez volt Fernandóval, vagy 2020-ban Szocsiban Daniellel.”
„Mindig ez volt a csapatutasítás, és nem lepett meg, hogy most is így történt.”