A bajor sör szélben, esőben és napsütésben pont ugyanolyan jó. Viszont elég vicces hogy még alkohol se kell ahhoz, hogy a teljes média megbolonduljon.
A bajor sör szélben, esőben és napsütésben pont ugyanolyan jó. Viszont elég vicces hogy még alkohol se kell ahhoz, hogy a teljes média megbolonduljon.
A dolog oka roppant egyszerű, a probléma forrása, mint oly sokszor a németek kapcsán a poroszos vaskalapos bürokráciájukban keresendő. A Német Automobil Szövetség birtokolja a “Német Grand Prix” elnevezésének jogát, és most valamiért nem szerették épp nürburgi barátaikat. Emlékeztet ez a dolog engem arra, amikor Münchenben éltem, és Berlinbe vitt valamiért az utam, sportból mindig megbüntettek a helyi rendőrök a bajor rendszámú autómmal rossz helyen való parkolásért, és a sörfesztivál városában is pont ugyanígy járnak el a fakabátok fővárosi kocsiba ütközvén. Schade.
De semmi esetre se szabad leírni germánia heves érdeklődését a Schumacher utáni érára sem, hazainak mondható nagydíjukon sikerült is mindjárt delegálni öt versenyzőt különböző csapatoknál. Ámbátor akárhogy is nézem, és hiába görcsöl az egész ország, Michael méltó utóda még bőven később érkezik a Forma-1-be érzésem szerint. Nézzük is szépen sorjában:
Nick “Yoda papája” Heidfeld – hipp-hopp immáron a 8. évét tapossa a királykategóriában, és a legnagyobb probléma vele, hogy nem volt egy Willi Wéberje (akit lehet, hogy lecsuknak 10 évre adócsalásért, de ez egy másik sztori) és Ron Dennis épp a finnektől volt elájulva 2001-ben. A mostani versenyen túlvállalta magát, kipakolta saját csapattársát, Robert Kubicát is, végül egy körrel a verseny vége előtt… hmmm… sikerült ismét megelőznie, és a hatodik helyen ért célba. A lengyel ki is fakadt joggal, pedig talán a legjobb évét teljesíti Mönchengladbach szülötte. Ralf Schumacher, szerintem már szóra sem érdemes, mindent elárul az, hogy hajlandó már “csak” 5 millió dollárért hajtani a Toyotánál, csak alkalmazzák már a jövőben is, továbbá sűrűn ólálkodik Gerhard Berger közelében is. Gondolom, az járhat a fejében, hogy a Williamsszes-Montoyás időkben őt segítette és támogatta a csapaton belül, hátha így lenne ez a jövőben is. Szerencsére az osztrák úgy néz ki, nem rajong az ötletért, mert erőteljesen Sébastien Bourdais-t és Sebastian Vettelt favorizálja 2008-ra. A francia Sebestyénre a hónap végéig van opciós joga a Scuderia Toro Rossónak, míg a német Szebasztián pont a héten fog a változatosság kedvéért BMW után STR-Ferrarit tesztelni. Bízunk benne, hogy a két cég, mármint a propelleres bajor és a bikás osztrák cég is valahogy sikerrel megegyezik abban, hogy ki “veheti el” Vettelt.
Úgy tudom, az újabb csapatnál történő debütálása már a Magyar Nagydíjon elképzelhető, mivel Scott Speedből előjött a kaliforniai nagyképű jenki, beszólt Franz Tostnak, ki ezt korát meghazudtolóan egy falhoz nyomással jutalmazta, valamint megszorongatta a nyakánál a tűzálló overált. Kezdem lassan érteni, hogy a GP2-ben ezen a hétvégén szörnyen teljesítő Bruno Senna miért is kezdett el boxolni amatőr szinten…
Nico Rosberg, ki ugye félig finn és megbecsült tagja Frank Williams csapatának, de a verda kevésbé tolerálja agresszív vezetési stílusát, sem tavaly se a mostani szezonban. Jót tenne neki egy McLaren vagy Ferrari, Ő a tippem arra az esetre, ha a Fantasztikus Négyesből (Starring: Mr. Fantastic – Fernando Alonso, Johnny Storm – Felipe Massa, Sue Storm – Lewis Hamilton, Ben Grimm – Kimi Raikkönen) kiesne valaki a következő szezonokra…
Ha már felemlegettem nagy viccesen ezt a klasszikus amerikai képregényt melyből pont most húzzák le a második rókabőrt a mozikban, elmondanám, hogy beleszaladtam Quentin Tarantinóba is, aki fontossága teljes tudatában abszolút hiteltelenül, de Bernie Ecclestone (legyen Ő az Ezüst Utazó?) érdekeinek megfelelően lehúzta a tengerentúli NASCAR szériát, és magasztalta a Forma-1-et. Ejnye Quentin.
Adrian Sutil és Marcus Winkelhock mutatványa a Spykerben meg ugye amúgy is felejthető volt a hétvégén, még ha a teljesen újonc Winkelhock kellően bátor húzást mutatott be azzal, hogy esőgumikat pakolt fel még a rajt előtt. Röviden szólva, szép dolog, hogy ennyire megy ott az utánpótlás nevelés, de senki ne számítson olyan hamar schumacheri “blitz-krieg” szerű sikerekre, mint az a ’90-es évek elején volt. Már túl sok a német pilóta, kicsit megmosolyogtató is a dolog, olyan érzésem van, mint amikor a ’80-as években minden második csapatban volt egy olasz. Csak a példa kedvéért pár eredményesebb digó húsz évvel ezelőttről: Michele Alboreto, Riccardo Patrese, Andrea de Cesaris, Ivan Capelli legalább pontokat szerzett… de bajnok egyikük se lett Alberto Ascari óta.
Eközben listavezető kedvencünk Lewis Hamilton szintén “schumacherest” játszik: egy verseny alatt kipróbálta a 7x-es bajnok mélypontjait. Előbb szombaton beleállt a gumifalba az irónia kedvéért, pont a frissen felavatott “Schumacher-S” kanyarkombinációnál, úgy mint példaképe az 1999-es év silverstone-i futamán, és itt is a csapat hibázott, a versenyző ártatlan volt. Miután kopírozta Michael egykori legendás kézmozdulatát a világ felé, hogy “Ok, jól vagyok!”, vasárnap kivívta maga ellen a sorsot, pont ugyanúgy “visszatolatta” magát a pályára, mint pár éve a 91-szeres futamgyőztes, kinek ez a mutatvány 2003-ban világbajnoki címet ért. Ellentétben a többi ugyanott kicsúszó kollégával, ő nem fullasztotta le a motort, így a jelenlegi szabályzat értelmében abszolút legálisan rakta vissza a daru a pályára.
Úgy látszik, ha esik az eső és Európainak hívják épp az aktuális futamot, az jó kombináció. 1993-ban legalább ilyen világbajnoki előzéseket mutatott be Ayrton Senna, mint most Lewis Hamilton, vagy a végén Massa kárára Fernando Alonso. Hab volt a tortán, amit előadtak a leintés után a mérlegelésen, végre visszatért egy kicsit valami elemi vadság, önös őrjöngés ebbe az idei túl steril évbe.
Érkezek hazám! Jó borra, friss kenyérre, és zsíros kolbászra vágyom hagymával, még ha ezt sem a mogyoródi paddockban, se a pályán gengszterkedő árusoktól sem kaphatom meg. Sebaj, majd benézek valami jobb étterembe Pesten. Velem tart valaki? Meseszép magyar Formula Unák előnyben!