Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a wokingi istálló egy meglehetősen trükkös megoldással állt elő nemrégiben, melyet a bakui Azeri Nagydíjat követően kapott fel a nemzetközi sajtó. A belső kamerás felvételek alapján jól látható, hogy zárt DRS-állásnál az MCL38-as kódjelű McLaren hátsó szárnya nagy sebességnél felfelé hajlik, ezáltal pedig csökken az autó légellenállása, egyben nő a végsebessége.
A McLaren autója mostanáig rendre átment az FIA szigorú ellenőrzésein, a szövetség azonban nemrég jelezte, monitorozza a helyzetet, és nem zárja ki annak lehetőségét, hogy a jövőben betiltja a trükkös megoldás használatát.
Az ügy kapcsán Sergio Perez, a Red Bull versenyzője is megszólalt: számára meglepő, hogy a McLaren megoldását nem kaszálták el korábban.
„Eléggé meglepett, azt hittem, hogy ez nem megengedett” — mondta Perez Szingapúrban. „De úgy tűnik, hogy az, szóval ugyanolyan meglepett vagyok, mint ti mindannyian – ez mindenképpen hatalmas előny.”
„Nem vagyok szakértő a technikai dolgokban, de biztos vagyok benne, hogy a csapatunk vizsgálja, miért lett hirtelen megengedett. Nagyon-nagyon meglepett a dolog.”