A McLarenek pazar formában teljesítenek Szuzukában, hiszen Piastri a 2., csapattársa, Lando Norris pedig a 3. helyről rajtolhat. Ez pedig némi könnyebbséget jelent majd a Verstappen elleni csatában – már ha lehet ilyenre számítani, látva a vb-címvédő elképesztő szombati fölényét. A McLaren versenyzői Silverstone-ban egyszer már csatázhattak Verstappennel, az F1-es pályafutása legjobb időmérőjét teljesítő Piastri pedig azt mondja, természetesen nagyon örül a szombati, kiváló eredménynek.
„Nagyon-nagyon elégedett vagyok. Szerintem már tegnap azt gondoltuk, hogy erős hétvégénk lehet itt” – mondta az újonc versenyző. „Szombat délelőtt pedig elvégeztünk néhány változtatást, az autó pedig gyorsnak tűnt az utolsó edzésen. Én pedig egyre jobban hozzászoktam a pályához. Szóval nagyon-nagyon örülök, hogy az első sorban lehetek. Természetesen a lemaradásunk egy kicsit nagy – vagyis sokkal nagyobb, mint szeretném. De örülök, hogy a 2. helyről rajtolok.”
Piastri azt mondja, a Q3-ban futott utolsó gyorskörében benne maradt némi idő, de az biztos, hogy a pole-ra nem volt esélye.
„Igen, maradt benne egy kicsit, az első szektor után talán 2 tizeddel voltam erősebb, de 6 tizedet nem tudok találni… Szóval nem volt jelentősége végül. Egy kicsit frusztrált voltam, hogy nem tudtam javítani második nekifutásra. De végül nem számított.”
A McLaren ifjú pilótája hozzátette, megpróbálják majd megszorongatni Verstappent, ahogy Silverstone-ban is tették – persze tudják, nem lesz egyszerű.
„Megpróbáljuk. Silverstone-ban is a tőlünk telhető legjobbat nyújtottuk, úgyhogy ugyanezzel próbálkozunk itt is. De nyilvánvalóan nehéz lesz. Azt hiszem, nagyon nehéz verseny vár ránk holnap, ebből a szempontból nehezebb, mint Silverstone-ban.”
„Azt gondolom, pénteken, illetve egész hétvégén a degradáció sokkal nagyobb volt, mint mondjuk Silverstone-ban. A gumiválasztásokat elnézve szerintem egyértelmű, hogy a legtöbben egynél több kerékcserét várnak… Max például három szett lágyat spórolt meg, és a többit, szóval ő négyszer fog kiállni!”
„De igen, nagyon más verseny lesz, mint a silverstone-i, és amikor nagyobb a degradáció és több a kerékcsere, nő a hibák lehetősége is. Kiderül, milyen jól tudjuk menedzselni a gumikat is, szóval nem olyan egyszerű, mint padlógázzal nyomni, vagy olyan gyorsan menni, amennyire az autó megengedi.”