A két versenyző Monzában még nagyot csatázott egymással az első sorból rajtolva: a rajtnál ugyan a pole-ból induló Norris még az élen tudott maradni, a második lassítóban azonban Piastri egy agresszív manőverrel megelőzte őt. A McLaren számára azért nem volt ideális a helyzet, mert Norris még egy pozíciót veszített a rajtnál. A csapatot irányító Andrea Stella aztán a bakui hétvége előtt jelezte, mostantól Lando Norris elsőbbséget élvez majd csapaton belül, hiszen 62 pontos hátrányával reális esélye van még Max Verstappen legyőzésére.
Az Azeri Nagydíj helyszínén természetesen Oscar Piastrit is megkérdezték a témában, ő pedig kijelentette: a csapatérdek az első.
„A csapat megkért, hogy segítsek, én pedig a legutóbbi néhány versenyen is elmondtam már, hogyha megkérnek, akkor így teszek” — mondta az ausztrál tehetség Bakuban. „Versenyzőként természetesen nem olyan egyszerű dolog elfogadni ezt, de a teljes képet kell néznünk ahelyett, hogy csak magamra koncentrálnék.”
„Továbbra is a tőlem telhető legjobb eredmény elérésére törekszem, a legjobb pozícióba akarom hozni magamat, hogy sok pontot szerezzek — elsősorban magamnak, és persze a csapatnak is. De tudom, hogyha néhány ponthoz hozzásegíthetem Landót, akkor meg fogom tenni.”
Arra a kérdésre, hogy miképp járnak majd el, ha Bakuban is az első sorból rajtolnak, Piastri kifejtette: „Szerintem természetesen másképp nézne ki a dolog. Az, hogy Monzában az 1. és 3. helyeken jöttünk ki a második sikánból, a csapat számára természetesen nem volt ideális. Számomra persze igen, hiszen győztes helyzetbe kerültem.”
„Nem azért végeztünk a 2. és 3. helyeken, mert megtörtént ez a manőver, hanem a Ferrari stratégiája miatt. Bizonyos dolgok mostantól másképp lesznek.”
Piastrit aztán megkérdezték arról is, Monzában megszegett-e bármilyen házon belüli szabályt: „Nem” — felelte határozottan a fiatal tehetség, majd amikor arról faggatták, Norris miért volt annyira meglepve a manővere miatt, így válaszolt: „Nem igazán tudom. Ami engem illet, szabadon versenyezhettünk, próbáltam az élre kerülni, de persze az, hogy az 1. és 3. helyeken jöttünk ki a kanyarból, nem volt ideális a csapat számára.”
„De szabadon versenyezhettünk, próbáltunk is versenyezni egymással. A végkifejlet miatt változtak bizonyos dolgok, de abban a helyzetben szabadon versenyezhettünk egymás ellen.”
A McLaren versenyzőjének aztán a Sky Sports F1 riportere azt a konkrét kérdést tette fel, hogyha Bakuban 10 másodperces előnnyel vezetné a versenyt, akkor is rá kellene-e lépnie a fékre.
„Olyasvalami ez, amiről még egy kicsit többet kell beszélnünk” — mondta Piastri. „Ami a sapatot illeti, szeretnénk elkerülni az efféle forgatókönyveket, ha lehet. Tudom, miután Landóval és Andreával [Stella] is beszéltem, hogy senki sem akarja, hogy ez diktálja a versenyt. Lando sem. Mivel még meglehetősen nagy a ponthátrány az egyéni összetettben, végső soron a csapaton múlik, hogy eldöntse, mit akar tenni, ha pedig jön az ukáz, én szót fogadok majd.”
„De az nincs kőbe vésve, hogy most akkor nekem fel kell adnom a versenyt a körülményektől függetlenül. Vannak még rugalmasság a dologban, mert abban mind egyetértünk, hogyha valaki egyértelműen jobb munkát végzett a hétvége során, akkor megérdemli, hogy jutalomban részesüljön. Ha Lando ilyen helyzetbe kerül, akkor az én bajnoki pozíciómat látva természetesen alkalmazkodom. De ha a csapattársam megver engem 10 másodperccel, akkor nem várom el, hogy visszakapjam a dolgot.”