A Renault tesztpilótája, Nelson Piquet Jr. szerint semmi akadálya nincs annak, hogy megrendezésre kerüljön az első éjszakai verseny a Forma-1-ben, miután két héttel ezelőtt egy GP2-es autóval végrehajtott egy éjszakai szimulációt a Paul Ricard-on.
A Renault tesztpilótája, Nelson Piquet Jr. szerint semmi akadálya nincs annak, hogy megrendezésre kerüljön az első éjszakai verseny a Forma-1-ben, miután két héttel ezelőtt egy GP2-es autóval végrehajtott egy éjszakai szimulációt a Paul Ricard-on.
A teszt elsődleges célja az volt, hogy megnézzék, mennyit látnak a televíziónézők a pályán zajló eseményekből. Az éjszakai körözés továbbá lehetőséget biztosított arra is, hogy Piquet visszajelzést adjon arról, milyenek a látási viszonyok a kivilágított pályán.
Ez volt a másik alkalom, hogy a Forma-1 Menedzsment (FOM) éjszaka tesztelt, miután még júniusban a reflektorokat és világítóberendezéseket gyártó Musco cégóriás termékeit kipróbálta Indianapolisban. Akkor azonban nem együléses versenyautót, hanem a biztonsági autót vitte pályára az amerikai ringen.
“Teljesen normálisan éreztem magam, mintha nappal vezetnék” – mondta Piquet az Autosport magazin múlt heti számában. “Semmi különbség nem volt. Nem is érzékeled igazán a fénybeli különbségeket, mert mindig az adott kanyar ívre koncentrálsz. És ha azt látjuk, akkor a többi már teljesen lényegtelen.”
Az Insianapolisban végrehajtott teszthez hasonlóan most is a pálya szélén felállított reflektorokkal világították ki a pálya egy olyan szakaszát, mely egyaránt tartalmazott lassú, és gyors kanyarokat, hogy megnézzék, miként követik le a kamerák a történéseket, és a versenyző szemszögéből mennyire biztonságosak a körülmények.
“Leginkább azt teszteltük, hogy a kamerák mennyire adják vissza az autó valós színét, illetve jól láthatók-e az autón lévő szponzori feliratok. Azonban úgy gondolom, hogy minden úgy működött, mint egy átlagos nappali versenyen” – folytatta Piquet.
A brazil versenyző visszajelzései abszolút pozitívak voltak, így talán a vártál előbb megrendezésre kerülhet az első éjszakai verseny a Forma-1-ben, jóllehet korábban sokan azt gondolták, hogy a kivilágított pályán a látási viszonyok miatt veszélyes lehet a száguldozás.
Amerikában mind az IRL, mind pedig a Champ Car szériában rendeznek éjszaki versenyeket. A Forma-1-ben először 2004-ben vetették fel az éjszakai versenyek megrendezésének ötletét, miután egyre több Európán kívüli helyszín került a versenynaptárba, és azok az időeltolódás miatt nem voltak elég nézettek Európában.
Ha minden jól alakul, akár már a jövő évben megrendezésre kerülhet az első éjszakai futam. Malajzia és Szingapúr pályázik erre a legnagyobb eséllyel, ám az Ausztrál Nagydíj szervezői sem zárkóznak el az ötlet elől.