Öt pontban fogalmazta meg a Forma-1 jövőjével kapcsolatos elképzeléseit a sportág tulajdonosa, a Liberty Media.
Az amerikai vállalat vezetői pénteken, Bahreinben egyeztettek az F1-es csapatok vezetőivel, a meetingen pedig prezentációt tartottak azokról az elképzelésekről, melyeket 2021-től szeretnének megvalósítani.
Úgy tudni, a technikai változások mellett egy évi 150 millió dolláros költségvetési plafonról is egyeztetések folytak, a találkozót követően pedig a Liberty Media közleményt adott ki, melyben pontokba szedte elképzeléseit a Forma-1 jövőjét illetően.
Erőforrások:
- Az erőforrásnak olcsóbbnak, egyszerűbbnek, hangosabban és erősebbnek kell lennie, és csökkenteni kell a rajtbüntetések szükségességét.
- Relevánsnak kell maradnia a közúti autógyártás vonatkozásában, hibridnek kell lennie, és engedni kell a gyártóknak, hogy egyedi és eredeti erőforrásokat építsenek.
- Az erőforrásra vonatkozó új szabályoknak vonzóknak kell lenniük az újonnan csatlakozni kívánó gyártók számára, a motorokat vásárló csapatoknak pedig ugyanazt a teljesítményt kell nyújtani
Költségek:
- Úgy hisszük, nagyobb jelentősége van annak, hogyan költik el a pénzt, mint annak, hogy mennyit költenek
- Miközben lesz néhány egységesített elem, az autók közti különbségek továbbra is értéket kell, hogy képviseljenek
- Költségvetési plafon bevezetése, mely megtartja a Forma-1-et a motorsportok csúcsosztályának a technológia művészetével együtt
Bevételek:
- A bevételek elosztása kiegyensúlyozottabb módon kell, hogy történjen, a jelenlegi teljesítmény legyen a mértékadó
- Az F1 egyedi és történelmi franchise-ja és értéke továbbra is felismerhető kell, hogy legyen
Bevételi támogatás az autó- és motorgyártóknak
Sport- és technikai szabályzat:
- Olyan autókat kell építenünk, melyek jobban képesek versenyezni, hogy növeljük az előzések számát
- A mérnöki technológiának továbbra is mérföldkövet kell jelenteni, de a versenyzői tudásnak kell dominálnia az autó teljesítményét illetően
- Az autóknak eltérőnek kell lenniük egymástól, és fenn kell tartani az olyan különbözeti tényezőket, mint az aerodinamika, a felfüggesztés és az erőforrás-teljesítmény. Mindazonáltal úgy hisszük, hogy az olyan területeket, melyek nem relevánsak a rajongók számára, egységesíteni kell.
Irányítás:
- Egyszerű és „áramvonalas” struktúra a csapatok, az FIA és a Forma-1 között.