Komolyan fontolgatja a Forma-1-be való visszatérés lehetőségét a Porsche – erről a vállalat gazdasági vezetője, Lutz Meschke számolt be a minap.
A német gyártó utoljára 1991-ben volt érintett a Forma-1-es világbajnoki küzdelmekben, méghozzá a Footwork csapat partnereként, az együttműködés azonban korántsem volt olyan gyűmölcsöző, mint azt a felek reméltük.
Most azonban jó esély kínálkozik arra, hogy a Porsche ismét tagja legyen a száguldó cirkusznak, az idei szezon végén ugyanis a gyártó befejezi LMP1-es projektjét.
A vállalat a 2019/20-as idényben a Forma-E mezőnyéhez csatlakozik, ám képviselői nemrég részt vettek azokon az üléseken is, melyeken a Forma-1 képviselői a 2021-től érvénybe lépő motorszabályokról egyeztettek. A meetingeken egyértelműen kirajzolódott az az irányvonalat, melyet szeretne felvenni a száguldó cirkusz: olcsóbb és egyszerűbb technológiákat akar mindenki.
„Az F1 egy megfelelő hely lehet” – mondta a Porsche képviselője, Lutz Meschke a Motorsport.com kérdésére.
„Mint azt bizonyára tudják, a Forma-E nagyon fontos most számunkra, az F1 pedig mindig remek téma, amin el lehet gondolkodni. És azt gondolom, remekül folynak az egyeztetések az új motorral kapcsolatban.”
Arra a kérdésre, hogy a jelenleg tervben lévő ikerturbós V6-os, kevésbé komplikált motorok vonzóak lehetnek-e a Porsche számára, a szakember így felelt: „Abszolút. Csökkentenünk kell az F1 költségeit, és ez egy remek módja ezen cél elérésének.”
Meschke megerősítette, nem kívánnak gyári csapatot indítani a Forma-1-ben, az egyeztetések leginkább arról szólnak, hogy motorbeszállítóként lennének jelen a királykategóriában.
A Porsche lehetséges partnerei között egyértelműen a Williams említhető, mely korábban kiterjedt partnerséget ápolt a gyártóval. Rajtuk kívül a Red Bullnak is bőven vannak kapcsolatai a Porschéval a Volkswagen-csoport révén.
A McLaren pedig 1983 és 1987 között igazán szorosra fűzte együttműködését a Porschéval, hiszen a TAG turbómotorjait használta a Forma-1-ben – ma azonban már komoly vetélytársnak számítanak a közúti autógyártás piacán.
A Forma-1 kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches egyébként nemrég úgy fogalmazott, a királykategória új tulajdonosai nagyon örülnének annak, ha 2021-től a Porsche is csatlakozna.
„Alapvetően olyan platformot és környezetet kívánunk teremteni, melynek köszönhetően több motorgyártó, brand és csapat tud csatlakozni a sporthoz” – fogalmazott.