A Forma-1-nek nem sok köze van az utcai autók fejlesztéséhez – a Porsche ezért döntött úgy, hogy a királykategória helyett inkább a sportautó versenyzésben méretteti meg magát a jövőben.
A Forma-1-nek nem sok köze van az utcai autók fejlesztéséhez – a Porsche ezért döntött úgy, hogy a királykategória helyett inkább a sportautó versenyzésben méretteti meg magát a jövőben.
A német konszern az LMP1-es sportautó kategóriában vesz részt 2014-től hibrid hajtású versenyautójával.
A Porsche azt már korábban elárulta, mind az autóversenyzés, mind pedig az utcai autók irányába lesz technológia transzfer a jövőben, a vállalat célja pedig nem más, minthogy 918 Spyder modellje méltó kihívója legyen a La Ferrarinak, valamint a McLaren P1-nek.
Wolfgang Hatz, a Porsche R&D (kutatási és fejlesztési) részlegének vezetője az Autocar magazinnak nyilatkozva nemrég elárulta, a Forma-1 azért nem megfelelő platform számukra, mert az utcai autók fejlesztésében nem sok mindent tudnának hasznosítani.
„Mi egy sportautó-vállalat vagyunk” – fogalmazott a szakember.
„A Porsche mindig is azért élt, hogy a versenyzésben tanultakat átültesse az autógyártásba. Éppen ezért két-három éve teljesen világossá vált, hogy vissza kell térnünk a motorsportok legmagasabb szintjére, így a sportautó-szériák, illetve a Forma-1 között választottunk.”
„A végső döntést viszont teljesen logikus elvek alapján hoztuk meg. Az F1 egy alternatíva volt, a közúti fejlesztések tekintetében viszont ez a széria egyáltalán nem releváns.”
„Ráadásul elég nagy a publicitás politikája, illetve a gumik miatt, és nem pedig a motorok és a kasztnik miatt.”
„Az aerodinamika is hihetetlen szerepet játszik, olyan jelentős mértékben, hogy utcai autóink fejlesztését tekintve nem sokat tanulhatunk.”