Miközben Bulgária lemondott korábbi tervéről, és úgy tűnik, jegeli a forma-1-es projektet, Csehország minden erejével azon dolgozik, hogy három éven belül versenyt rendezzen a királykategóriában, méghozzá egy, a főváros utcáin kialakított ideiglenes pályán.
Miközben Bulgária lemondott korábbi tervéről, és úgy tűnik, jegeli a forma-1-es projektet, Csehország minden erejével azon dolgozik, hogy három éven belül versenyt rendezzen a királykategóriában, méghozzá egy, a főváros utcáin kialakított ideiglenes pályán.
A projekt szülőatyja és irányítója, Toni Charouz az Autosportnak elmondta, hogy a Hermann Tilke által megálmodott vonalvezetésű pálya tervei 90%-ban elkészültek, és ha minden jól halad, legkorábban 2012-ben már birtokba vehetik az f1-es csapatok.
A négy kilométer hosszúságú pálya két jól elkülönülő részből állna, az egyik egy állandó, a másik pedig egy ideiglenesen felépített szekció lenne.
Charouz azt ugyan nem árulta el, hogy a tárgyalások milyen fázisban vannak a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal, de abszolút bizakodó. Tervei szerint először egy DTM verseny megrendezésével próbálná ki a pályát az éles, forma-1-es bevetés előtt.
Mivel a versenyek sokszor eseménytelenek a kevés előzés miatt, a sportág vezetői az utóbbi időben azzal próbálják meg kárpótolni a nézőket, hogy érdekes és lenyűgöző helyszínekre viszik a futamokat.
Ecclestone most is azon dolgozik, hogy az Abu Dhabihoz hasonló mesés helyszínek mellett még több utcai versenyt rendezzenek. A tervek szerint Párizs, New York, és Róma utcáin is rendezhetnek versenyeket a jövőben.