A Forma-1 egykori világbajnoka, Alain Prost szerint a McLaren még megbánhatja, hogy egyenlő feltételeket biztosít versenyzői számára, akik szabadon harcolhatnak egymással az idei esztendőben.
A Forma-1 egykori világbajnoka, Alain Prost szerint a McLaren még megbánhatja, hogy egyenlő feltételeket biztosít versenyzői számára, akik szabadon harcolhatnak egymással az idei esztendőben.
Lewis Hamilton és Fernando Alonso diktálta a tempót az elmúlt három versenyen. A McLaren duója komoly csatákat vívott a pole pozíciókért, illetve a győzelmekért az elmúlt hónapokban, miközben riválisaik jócskán lemaradtak mögöttük, és csak a dobogó legalacsonyabb fokáért harcolhattak.
A versenyzők közti küzdelem feszültséget generált a csapaton belül. Alonso már korábban elmondta, nem érzi tökéletesen magát a McLarennél, és úgy gondolja, brit csapattársa jóval nagyobb támogatást kap a brit alakulattól. Eközben Hamilton cáfolta, hogy ez lenne a helyzet, és támadta Alonso nyilatkozatait.
Bár a vezetőség szerint minden a legnagyobb rendben, Alain Prost – aki 1988-ben és 1989-ben ádáz csatát vívott egykori csapattársával, Ayrton Sennával, mikor a McLaren uralta a mezőnyt – mégis úgy véli, a csapaton belüli harc árthat a brit gárdának.
“Úgy gondolom, hogy két azonos autót futtatni egy csapaton belül nagy hiba. A csapat jön ki belőle a legrosszabbul, mert hatalmas feszültséget generál” – mondta Prost az El Pais c. napilapnak adott nyilatkozatában.
A négyszeres világbajnok azt is elmondta, Hamilton remek teljesítménye annak tudható be, hogy rengeteg időt töltött a McLaren szimulátorában.
“A szimulátor nagyon hasznos dolog, hiszen bármelyik pályát meg lehet tanulni vele, és még a körülményeket is te alakíthatod. Hamilton sokkal több időt töltött a szimulátorban, mint Alonso, és vezetési stílusa sima, sokkal nyugodtabb, mint Alonsóé. Éppen ezért tudják könnyebben ráállítani az autót a McLarennél” – folytatta Prost, aki elárulta, nincs megelégedve a Forma-1 jelenlegi helyzetével.
“Minden megváltozott. Az én időmben a versenyző még sokkal fontosabb volt, mint az autó, most azonban a technológia az első, és csak azután jön a pilóta. Az autók szinte azonosak, a megszorításoknak köszönhetően, és a technológia miatt szinte lehetetlen az előzés. A versenyek a boxban dőlnek el. Ma már minden kiszámítható a Forma-1-ben, egyedül azt nem lehet befolyásolni, melyik versenyző, mikor hibázik.”