A Red Bull idén abszolút domináns teljesítményt nyújt a Forma-1-ben: az eddigi 20 versenyből 19-et megnyert, a világbajnoki címeket pedig már hetekkel ezelőtt bebiztosította. A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan a minap egy lapinterjúban beszélt arról, ennek ellenére természetesen nem dőlhetnek hátra, az ellenfelek ugyanis minden követ megmozgatnak azért, hogy fejlődjenek 2024-re.
„Hiba lenne a részünkről, ha hozzá sem nyúlnánk az autóhoz, hiszen az ellenfeleink egyre közelebb kerülnek” — magyarázta a szakember az autó fejlesztésével kapcsolatban „A szabályok viszont meglehetősen szűkös kereteket biztosítanak a korábbi évekhez, a korábbi generációs autókhoz képest, akkor egy kicsit több mindenen tudtunk változtatni.”
„Talán nem lenne meglepő, ha azt mondanám, a 2024-es autó az idei evolúciója lesz, hiszen ostobaság volna eldobni ezt a koncepciót. Ugyanakkor viszont fejlődést kell elérnünk vele, találnunk kell némi köridőt. Az ellenfelek a nyakunkon vannak, ha pedig előre tudnak lépni, akkor jobb, ha mi nagyobb előrelépést teszünk.”
A La Gazzetto dello Sport mindenesetre a minap arról írt, a Red Bull radikálisan új megoldásokkal készül 2024-re, Adrian Newey, Pierre Wache, valamint az istálló aerodinamikusai ugyanis az RB19-es néhány területén csak kis mértékben javítottak a csapat nagy előnyének köszönhetően. A lap szerint az energiaital-gyárosok egy új aerodinamikai koncepció felé indulnak el, és a padlólemez is jelentősen átalakul 2024-re, miközben igyekeznek kijavítani az idei autó gyengeségeit.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ugyanakkor azt mondja, nem lesz könnyű fejlődést elérniük, de muszáj lesz, az ellenfelek ugyanis egyre közelebb kerülnek hozzájuk.
„A szabályok stabilitását is figyelembe véve azt gondolom, hogy jövőre folytatódik a tendencia, és egy sokkal intenzívebb bajnokság vár ránk” — idézi a brit szakembert a Bloomberg. „Ugyanez elmondható 2025-re is, mielőtt újra megváltoznak a szabályok 2026-ra.”
„Szóval folyamatosan próbálunk fejlődni, mert az ellenfeleink le fogják másolni az autónk filozófiájának egy részét, ez nem kétséges. Már idén látjuk, hogy ez elkezdődött. És nehéz lesz jelentősen jobbra csinálni az RB20-ast, mint az RB19-est.”