Nemcsak a rádión, a bokszutcai táblákon keresztül sem lehet tájékoztatni a versenyzőket bizonyos dolgokról a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól kezdődően.
Nemcsak a rádión, a bokszutcai táblákon keresztül sem lehet tájékoztatni a versenyzőket bizonyos dolgokról a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól kezdődően.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) múlt héten értesítette a csapatokat arról, hogy szigorításokat vezet be a rádióbeszélgetések vonatkozásában, ennek megfelelően a versenyzőket nem tájékoztathatják majd az autó teljesítményével kapcsolatban.
A sportot irányító testület a minap tisztázta, mit szabad, illetve mit nem.
Az FIA leszögezte, a rádió pótlására a csapatok nem használhatják majd a bokszutcai táblákat sem, így azokat az információkat, melyeket nem mondhatnak el a pilótáknak, nem közölhetik ily módon sem.
A csapatok némi mozgásteret azért kaptak, néhány tiltás csak a Japán Nagydíjtól kezdve lép életbe.
Íme a lista!
Amit szabad:
– megerősíteni, hogy hallották a versenyző üzenetét
– kör- vagy szektoridő-részletek
– egy rivális versenyző köridejének ismertetése
– lemaradás egy rivális versenyzőhöz képest az edzésen vagy a versenyen
– „Nyomd keményen”, „nyomd meg most”, „xy-nal versenyzel épp”, vagy hasonló üzenetek
– forgalomra figyelmeztetni edzésen vagy a versenyen
– az időmérőn tájékoztatást adni az autók közti távolságokról, hogy az autót jobban pozícionálni lehessen egy tiszta kör érdekében
– defektre figyelmeztetni
– a gumiválasztásról tájékoztatást adni a következő kiállás előtt
– egy rivális által az adott keveréken megtett körökről informálni
– egy rivális autójánál esetlegesen felmerülő problémáról informálni
– egy rivális valószínű versenystratégiájáról tájékoztatást adni
– sárga zászló, kék zászló, Safety Car, vagy más figyelmeztetések
Amit tilos:
– egy rivális szektoridejéről tájékoztatni, vagy arról információt adni, hogy az ellenfél hol gyorsabb vagy lassabb
– a motorbeállítások változtatására utasítást adni
– a váltóbeállítások változtatására utasítást adni
– tájékoztatást adni a váltófokozatok használatáról, arról, hogy a simább váltások érdekében az ECU rögzítse a fokozatokat (csak a Japán Nagydíjtól kezdve)
– utasítást adni az akkumulátorok beállítására
– információt adni az üzemanyag-átfolyásról (hacsak a versenyirányítás nem kéri)
– információt adni az üzemanyag-szintről, illetve arról, hogy spórolni kellene
– információt adni a guminyomásról vagy hőmérsékletről (csak a Japán Nagydíjtól kezdve)
– információt adni a különféle beállításokról
– rajthoz kapcsolódó beállítások, például kuplung beállítása a rajt vagy kerékcserék előtt
– kuplungbeállítás módosítására utasítást adni
– a hátsó kerekek rajt előtti kipörgetésére utasítást adni
– a fékegyensúlyról, vagy fékek beállításáról információt adni
– a fékek elhasználódására, vagy hőmérsékletére figyelmeztetni (csak a Japán Nagydíjtól kezdve)
– az alapbeállítások használatára utasítást adni (hacsak nincs egyértelműen meghatározott probléma az autóval)
– válaszolni egy versenyző konkrét kérdésére, például: „Megfelelő nyomatékbeállításokat használok?”
– Kódolt üzeneteket használni