Nem csak aerodinamikai, de komoly motorikus kihívásokat is támaszt a Forma-1-es Kínai Nagydíj helyszíne, a sanghaji versenypálya – árulta el a Lotus istálló világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen, aki öt esztendővel ezelőtt nyerni is tudott az ázsiai országban.
Nem csak aerodinamikai, de komoly motorikus kihívásokat is támaszt a Forma-1-es Kínai Nagydíj helyszíne, a sanghaji versenypálya – árulta el a Lotus istálló világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen, aki öt esztendővel ezelőtt nyerni is tudott az ázsiai országban.
A Lotus idei versenygépe eddig kiválóan teljesít, azonban sem Romain Grosjean, sem Räikkönen nem tudott még problémamentes hétvégét teljesíteni.
A csapatnál abban bíznak, Kínában fordul a kocka, és végre sikerül jó eredményt elérniük a versenyen.
Räikkönen elárulta, reméli, hogy a sanghaji pálya fekszik majd az istálló versenygépeinek.
„A Renault motorral hajtott E20-as versenyautó eddig jónak tűnik” – magyarázta a finn.
„A sanghaji pálya hasonlít a melbourne-ire, illetve a sepangira azt illetően, hogy mit követel meg az autótól, szóval ez kedvezhet nekünk. Jó motorerőre és végsebességre van szükségünk a pálya hátsó egyenesében, és jól kell használni a KERS-rendszert és a DRS-t, hogy jó előzési lehetőségek adódjanak.”
„Viszont mindemellett szükség van a jó kigyorsításokra, és a megfelelő motorreakcióra a lassú kanyarokban, beleértve az első kombinációt is.”
A finn hozzátette, reméli, hogy idén is jól szerepelhet majd Kínában, csakúgy, mint 2007-ben, amikor a dobogó legfelső fokára állhatott fel.
„2007-ben nyertem itt, és jó érzés volt, hiszen abban az évben megnyertem a világbajnoki címet is. Szóval majd meglátjuk, mi történik, amikor pályára gurulunk.”