Kimi Raikkönen megszerezte idei első futamgyőzelmét a Belga Nagydíjon, ahol hatalmas csatát vívott a pole pozícióból rajtoló Giancarlo Fisichellával, aki végig hatalmas nyomás alatt tartotta az egykori világbajnokot. A harmadik Sebastian Vettel lett, míg Jenson Button kiesett.
Kimi Raikkönen megszerezte idei első futamgyőzelmét a Belga Nagydíjon, ahol hatalmas csatát vívott a pole pozícióból rajtoló Giancarlo Fisichellával, aki végig hatalmas nyomás alatt tartotta az egykori világbajnokot. A harmadik Sebastian Vettel lett, míg Jenson Button kiesett.
Hűvös, felhős idő fogadta a mezőnyt a szezon tizenkettedik állomásának helyet adó Belga Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 16, a pályáé pedig 30 Celsius-fok volt a kezdés pillanatában.
A pole pozícióból induló Giancarlo Fisichella kiválóan kapta el a rajtot, és elsőként vette be a célegyenest követő kanyart. A Force India olasz pilótája mögött Nick Heidfeld érkezett, aki megelőzve az első sorból induló Jarno Trullit, feljött a második helyre.
A rajt legnagyobb vesztese Rubens Barrichello volt, aki kis híján lefulladt a rajtrácson, és a negyedikről azonnal az utolsó pozícióban találta magát, miután mindenki elment mellette a célegyenesben.
Néhányan, köztük Raikkönen is szélesen vette az első kanyart, teljes szélességében kihasználta az aszfaltozott bukóteret, és mikor visszatért a pályára, Trulli mellett találta magát, akit még az Eau Rouge előtt megelőzött, és a KERS segítségével, Kubica mellett is elment az azt követő egyenesben, így feljött a második helyre.
A mezőny hátsó régiójában azonban hatalmas volt a dulakodás. Buttont hátulról eltalálta a Renault újonca, Romain Grosjean, aminek következtében a brit versenyző megpördült, ami megzavarhatta a Toro Rosso spanyolját, Jaime Alguersuarit, aki hátulról beleszaladt a borzalmasan gyengén rajtoló Lewis Hamilton McLarenjébe.
A balesetben érintett felek kivétel nélkül kiestek, és mivel tele volt törmelékkel a pálya, illetve a roncsok is rossz helyen voltak, a versenyirányítás azonnal beküldte a biztonsági autót, amely az ötödik körben engedte el a mezőnyt.
Az új rajt komoly izgalmakat hozott. Raikkönen teljesen rátapadt az élen autózó Fisichellára, aki az Eau Rouge utáni hosszú egyenesben képtelen volt tartani a KERS-szel szerelt Ferrarit, így elvesztette a vezetést.
Az élmezőny szinte teljesen együtt teljesítette első kiállását. Raikkönen megtartotta vezető helyét, akit Fisichella követett a második pozícióban, ám az olasz a lágy, a finn pedig már a kemény gumikeveréket használta.
Raikkönen tartotta vezető pozícióját, azonban Fisichella egy másodpercen belül volt hozzá képest, és az olasz szemmel láthatóan nagyon keményen hajtott. Mögöttük azonban feltűnt Fernando Alonso a harmadik helyen, aki egy hihetetlenül hosszú első etapon volt.
A Renault kétszeres világbajnokának minden esélye meg lett volna arra, hogy felálljon a dobogóra, de a kiállása közben probléma történt, a szerelők nem tudták leszedni bal első abroncsát, ami még a rajtnál sérülhetett meg egy kisebb ütközésben.
A spanyol majd’ fél percet töltött a boxban, és ugyan visszatért a pályára, egy körrel később a fülére szóltak, hogy nincs megfelelően rögzítve abroncsa, és a magyarországi esetből tanulva, jelezték neki, hogy szépen lassan hajtson be a boxutcába, ahol feladta a küzdelmet.
Raikkönen és Fisichella utolsó kiállásukat is egyszerre teljesítették. A Ferrari finnje maradt az első helyen, de az olasz árnyékként követte, jóllehet utolsó etapjára a keményebb keverékeket tették fel autójára, míg ellenfele a lágyabb gumikon volt.
A Red Bull bajnoki címért harcban álló német versenyzője, Sebastian Vettel második etapját nagyon megnyomta, sokáig kint tudott maradni az üres pályán, így utolsó kiállását követően, a BMW Sauber duója előtt, a harmadik helyen folytatta tovább a körözést, és folyamatosan futotta a legjobb időket, de már nem volt elég ideje arra, hogy befogja az előtte autózókat.
Az utolsó körökben a sorrend már nem változott. Raikkönen több mint egy év kihagyás után újból a dobogó legmagasabb fokára állhatott, ezzel megszerezve a Ferrari idei első győzelmét, és pályafutása negyedik elsőségét Spa-Francorchamps-ban.
Az egykori világbajnok mögött a végig parádés tempót diktáló Fisichella végzett a második helyen, akit Vettel követett a harmadik pozícióban, mellyel hat pontot faragott lemaradásán a világbajnokságban.
Csapattársa, Mark Webber is jó eséllyel pályázott arra, hogy faragjon hátrányából, ám egy áthajtásos büntetést kapott, amiért kis híján összeütközött Heidfelddel a boxban, ugyanis szerelői rosszkor adtak neki zöld jelzést.
A BMW Sauber pilótái, Kubica és Heidfeld a negyedik, illetve az ötödik helyen végeztek, míg a pontszerzők sorát Kovalainen, Barrichello, és Rosberg zárta. A Brawn braziljának azonban az utolsó körökben nagyon óvatosan kellett vezetnie, ugyanis csúnyán füstölt a motorja.
A brazil azonban bejött a hetedik helyre, mellyel az első körben kieső Button csak két pontot veszített, és továbbra is 16 ponttal vezeti a bajnokságot.
A második helyről rajtoló Trulli feladta a küzdelmet, mert a rajtnál sérülhetett autója, és még a Ferrari beugróját, Luca Badoert sem tudta megelőzni a verseny első felében, aki mint az elmúlt versenyen, most is az utolsó helyen futott célba, így egyre nagyobb veszélyben van versenyzői ülése.
Belga Nagydíj, verseny:
1. Raikkonen Ferrari (B) 1h23:50.995 2. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 0.939 3. Vettel Red Bull-Renault (B) + 3.875 4. Kubica BMW Sauber (B) + 9.966 5. Heidfeld BMW Sauber (B) + 11.276 6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 32.763 7. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 35.461 8. Rosberg Williams-Toyota (B) + 36.208 9. Webber Red Bull-Renault (B) + 36.959 10. Glock Toyota (B) + 41.490 11. Sutil Force India-Mercedes (B) + 42.636 12. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 46.106 13. Nakajima Williams-Toyota (B) + 54.241 14. Badoer Ferrari (B) + 1:38.177 Leggyorsabb kör: Vettel, 1:47.263 Kiesők: Alonso Renault (B) 27 Trulli Toyota (B) 22 Button Brawn-Mercedes (B) 1 Grosjean Renault (B) 1 Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1 Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1