Szeretné megtörni az olaszországi átkot, és nyerne Monzában a Lotus istálló világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen, aki múlt vasárnapi szereplésének hála a negyedik helyen áll az egyéni tabellán.
Szeretné megtörni az olaszországi átkot, és nyerne Monzában a Lotus istálló világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen, aki múlt vasárnapi szereplésének hála a negyedik helyen áll az egyéni tabellán.
A finn versenyző idei hatodik dobogós eredményét érte el a Belga Nagydíjon, miután Jenson Button és Sebastian Vettel mögött harmadikként ért célba.
A Forma-1 mezőnye most Olaszországba látogat, ahol Belgiummal ellentétben Räikkönennek még nem sikerült nyernie.
A finn versenyző elmondta, ez persze egyáltalán nem jelenti azt, hogy ezúttal sem fog sikerülni.
„Igaz, hogy még soha nem nyertem Olaszországban” – mondta Räikkönen.
„Bizonyos okok miatt eddig nem jött össze, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudok vezetni ezen a pályán. Az, hogy még nem nyertem egy bizonyos pályán, nem jelenti azt, hogy nem fogok, vagy nem érek el jó eredményt a jövőben. Remélhetőleg valódi esélyünk lesz arra, hogy ezúttal a győzelemért harcoljunk.”
„Ez a versenypálya igazi kihívást kínál. A többi, modern pályával összehasonlítva ez egy egyedülálló helyszín, mivel a vonalvezetése azt kívánja, hogy másképp állítsuk be az autókat. Ahhoz, hogy az ember gyors legyen Monzában, jó aerodinamikával rendelkező autóra van szükség, ami stabilan viselkedik a kerékvetőkön, és melynek erős a motorja, hiszen a kör nagy részében padlógázzal megyünk.”
„Azt gondolom, ezeken a területeken elég jók vagyunk, de amíg nem gurulunk pályára, addig nem tudjuk megmondani, hogy mennyire.”
Räikkönen elmondta, örül a Spában megszerzett harmadik helynek, főleg annak fényében, hogy a Lotus E20-as versenygépe nem igazán teljesített jól a 7 kilométeres versenypályán.
„Spában nem volt olyan jól vezethető az autóm, és egész hétvégén küszködtünk” – folytatta a finn.
„Az időjárás miatt elvesztettük a pénteki napot, de ez mindenkit érintett. Az időmérőn a második sorért harcoltunk, és nem számítottam arra, hogy könnyű lesz a verseny, és végül elég nehéznek is bizonyult. Mivel az autó jobban csúszkált, mint szerettük volna, több leszorítóerőt kellett rátenni, ami azt jelentette, hogy az egyenesben lassúak voltunk.”
Räikkönen a verseny egyik, ha nem a leglátványosabb előzését produkálta akkor, amikor az Eau Rouge-ban maga mögé utasította a hétszeres világbajnok Michael Schumachert.
„Érdekes küzdelmet vívtam Michaellel, mivel vissza tudott előzni, mert jobb volt a végsebessége. Emiatt pedig az egyenesben nem is tudtam megelőzni őt, mivel nekem már maximális fordulaton pörgött a motor.”
„Tehát azt kellett tennem, hogy a KERS-rendszert felhasználva az Eau Rouge-ban próbálkozom előzéssel. Mindig jó, ha az ember megelőz egy másik autót, és Michael soha nem könnyíti meg a dolgod. Az előzés aztán kifizetődött – de még ezután is majdnem visszaelőzött, ami jól mutatta, mennyire nem volt meg a sebességünk.”
„Örülök annak, hogy egy harmadik hellyel hagytam magam mögött Spát, és jó, hogy negyedik vagyok az egyéni tabellán. Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok Monzában.”