A hétvégi Maláj Nagydíjon tovább dolgozik majd Kimi Räikkönen azon, hogy javítson a Lotus E20-as versenygépének szervórendszerén, az ugyanis komoly problémát okozott a finn versenyzőnek az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon.
A hétvégi Maláj Nagydíjon tovább dolgozik majd Kimi Räikkönen azon, hogy javítson a Lotus E20-as versenygépének szervórendszerén, az ugyanis komoly problémát okozott a finn versenyzőnek az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon.
Räikkönen értékes pályaidőt veszített az első ausztráliai edzésen, mivel az autó szervója nem működött megfelelően. A csapat Melbourne-ben nem is tudott kielégítő megoldást találni a problémákra, így a 2007-es év legjobbja egész hétvégén panaszkodott autójára.
„Van néhány dolog, amit ki fogunk majd próbálni Malajziában” – mondta Räikkönen újságíróknak nyilatkozva. „Egyszerűen annyi az egész, hogy megfelelően működésre bírjuk-e.”
„Nem olyan, mint amilyet megszoktam korábban, és nem olyan tökéletes, mint amilyennek lennie kellene. A csapat keményen dolgozik a problémán, de nem könnyű megoldani. Viszont Sepangban egy új eszközt próbálunk majd ki, és remélhetőleg rendben lesz.”
A finn hozzátette, összességében elégedett volt autója melbourne-i teljesítményével, és nem érzi úgy, hogy túl sokat változtak a versenygépek 2009-es távozása óta.
„Az érzés ugyanaz. A leszorítóerő is többé-kevésbé olyan, mint akkoriban. Most talán valamivel több van, de az autó kezelését tekintve nagyjából ugyanaz. A versenyen jó volt a gép, vannak területek, ahol az ember fejlődést akar elérni, de soha nem lesz tökéletes. Mindig valami jobbra vágysz.”
Räikkönen emellett elárulta azt is, meglepte, milyen könnyedén alkalmazkodott a Pirelli új abroncsaihoz.
„A gumik nagyon jók voltak. Könnyen bántam velük, és valójában talán némiképp több problémára számítottam.”