A Milton Keynes-i istálló tradicionálisan magas rake-beállításokat alkalmaz F1-es autóin, az idei évben azonban a csapat sokat küszködött a szezon elején az RB16-os modell kiegyensúlyozatlanságával.
Emiatt többen megkérdőjelezték, hogy a Red Bull koncepciója megfelelő-e, Horner szerint azonban nincs is olyan nagy különbség az általuk, és a Mercedes által használt megoldás között.
„Azt hiszem, a Mercedes is egyre csak emelte és emelte a hátsó hasmagasságot” – magyarázta Horner, akit arról kérdeztek Belgiumban, a Red Bull által tradicionálisan használt magas rake-beállítás kifizetődő-e még a Forma-1-ben.
„Ha megnézzük, mennyit emeltek ők az elmúlt pár évben, látható, hogy nincsenek olyan messze attól, ahogy mi használjuk. Szóval én nem értek ezzel a véleménnyel.”
Horner szerint az idei autóval kapcsolatban felmerült problémák nem a magas rake-beállításnak tudhatók be, hanem inkább annak, hogy a különféle aerodinamikai megoldásokat nehéz harmonikusan működtetni.
„Ezek az autók manapság hihetetlenül komplikáltak aerodinamikailag. „Elég csak megnézni azokat a komponenseket, amelyekből felépülnek a bargeboardok, az első szárnyak, és az első szárny alsó része.”
„Elkerülhetetlen, hogy néha vannak dolgok, amik nem működnek tökéletes harmóniában, vagy különböző körülmények között. Azt gondolom, kellőképp értjük már, hogy mi nem működött jól az autónkon, és remélhetőleg jó, pozitív lépéseket tettünk. A prioritás számunkra az jelenleg, hogy a legtöbbet hozzuk ki ebből a hétvégéből.”
A Red Bull csapatfőnöke azt mondja, bár a Mercedes jó formában kezdte az idei szezont, bízik abban, hogy a bajnokság további részében közelebb tudnak kerülni hozzájuk.
„Azt gondolom, a Mercedes nagyszerű munkát végzett a zárt idényben. Egy nagyon versenyképes autóval álltak elő. Jelenleg külön tudjuk választani a Mercedesket, ami fenomenális eredmény Maxtól, és keményen dolgozunk azon, hogy faragjunk a hátrányunkból.”
„De ők egy hatalmas, jól olajozott gépezetet alkotnak, és csomagként nagyon-nagyon jó munkát végeznek jelenleg.”
„Nagyon keményen dolgozunk. Volt néhány jó eredményünk, és nyilvánvalóan szeretnénk csökkenteni a hátrányunkat, az ugyanis nemcsak az idei, de a jövő évre is érvényes lenne.”
„Remélhetőleg vannak jó dolgok érkezőben, és remélhetőleg jobban értjük azokat a problémákat, melyek az év korábbi szakaszában felmerültek, így egy erősebb fejlesztési vénát tudunk felvonultatni az autón.”