A holland versenyző Lando Norrisszal csatázott a múlt vasárnapi Mexikói Nagydíjon, és mivel kétszer is túlzottan agresszív volt ellenfelével, a versenybírók nem voltak elnézőek: Verstappent Norris kiszorításáért 10 másodperces büntetéssel sújtották, majd jogosulatlan előnyszerzésért szintén 10 másodperces büntetést kapott — végül a 6. helyen ért célba.
A két versenyzőnek nem ez volt az első csörtéje idén: egy héttel korábban, Austinban szintén összecsaptak, akkor Norrist büntették meg 5 másodpercre pályán kívüli előzésért. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az OE24 című osztrák lapnak arról beszélt, egyértelműen túlzás volt Verstappen büntetése, az FIA bírái pedig példát akartak statuálni.
„Nem tudok megbékélni vele, mert a büntetés eltúlzott volt. Egyértelmű üzenet volt az austini verseny után. A szigorú büntetéssel példát akartak statuálni a mi versenyzőnkkel” — fogalmazott az osztrák szakember. „A gond az, hogy a versenybírák egyszer így, máskor úgy döntenek. Nincs egyértelmű irányvonal, nincs állandóság. Egységes szabályokra van szükségünk.”
„És nem feltétlenül ex-versenyzőkre, hanem profi bírókra: semleges emberekre, akik fix szabályok alapján objektív döntéseket hoznak. Ebben az FIA-nak kell lépnie.”
Marko rámutatott, a legegyszerűbb módja a pályahatárok betarttatásának az lenne, ha kavicságyakat helyeznének el a kanyarokban.
„Pontosan, és nem is lenne olyan nehéz. A legjobb példa a Red Bull Ring. Tavaly több mint 100 pályaelhagyás volt, idén már csak kettő vagy három. Ha az összes pályán következetesen ilyen kavicságyakat fektetnének le, a probléma 95%-ban megoldódna.”
A Red Bull-főnök aztán arra a felvetésre, hogy a jövőben esetleg jogászként segíthetné is az FIA-t ötleteivel, odaszúrt az F1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetét irányító Alex Wurznak: „Ez egészen pontosan Alex Wurz feladata lenne, mint GPDA-elnök.”