Red Bull: Az FIA példát akart statuálni Verstappennel, profi bírókra lenne szükség! - F1VILÁG.HU

Red Bull: Az FIA példát akart statuálni Verstappennel, profi bírókra lenne szükség!

HIRDETÉS
A Red Bull motorsport-tanácsadója, dr. Helmut Marko szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyértelműen példát akart statuálni akkor, amikor két, egyenként 10 másodperces időbüntetéssel sújtotta Max Verstappent.
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 25: Oracle Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko walks in the Paddock prior to practice ahead of the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 25, 2024 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202410250556 // Usage for editorial use only //

A holland versenyző Lando Norrisszal csatázott a múlt vasárnapi Mexikói Nagydíjon, és mivel kétszer is túlzottan agresszív volt ellenfelével, a versenybírók nem voltak elnézőek: Verstappent Norris kiszorításáért 10 másodperces büntetéssel sújtották, majd jogosulatlan előnyszerzésért szintén 10 másodperces büntetést kapott — végül a 6. helyen ért célba.

A két versenyzőnek nem ez volt az első csörtéje idén: egy héttel korábban, Austinban szintén összecsaptak, akkor Norrist büntették meg 5 másodpercre pályán kívüli előzésért. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az OE24 című osztrák lapnak arról beszélt, egyértelműen túlzás volt Verstappen büntetése, az FIA bírái pedig példát akartak statuálni.

„Nem tudok megbékélni vele, mert a büntetés eltúlzott volt. Egyértelmű üzenet volt az austini verseny után. A szigorú büntetéssel példát akartak statuálni a mi versenyzőnkkel” — fogalmazott az osztrák szakember. „A gond az, hogy a versenybírák egyszer így, máskor úgy döntenek. Nincs egyértelmű irányvonal, nincs állandóság. Egységes szabályokra van szükségünk.”

„És nem feltétlenül ex-versenyzőkre, hanem profi bírókra: semleges emberekre, akik fix szabályok alapján objektív döntéseket hoznak. Ebben az FIA-nak kell lépnie.”

Marko rámutatott, a legegyszerűbb módja a pályahatárok betarttatásának az lenne, ha kavicságyakat helyeznének el a kanyarokban.

„Pontosan, és nem is lenne olyan nehéz. A legjobb példa a Red Bull Ring. Tavaly több mint 100 pályaelhagyás volt, idén már csak kettő vagy három. Ha az összes pályán következetesen ilyen kavicságyakat fektetnének le, a probléma 95%-ban megoldódna.”

A Red Bull-főnök aztán arra a felvetésre, hogy a jövőben esetleg jogászként segíthetné is az FIA-t ötleteivel, odaszúrt az F1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetét irányító Alex Wurznak: „Ez egészen pontosan Alex Wurz feladata lenne, mint GPDA-elnök.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Red Bull: Az FIA példát akart statuálni Verstappennel, profi bírókra lenne szükség!
Verstappen reagált a kritikákra: Háromszoros világbajnok vagyok, tudom, mit csinálok!
Marko kijelentette, Perez év végéig megtarthatja az ülését
Az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj TV-közvetítései
Kiderült, milyen gumikat kell használniuk az F1-es csapatoknak a hajrában

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!