Noha jelentősen megváltoznak a Forma-1 technikai szabályai 2014-re, a Red Bull Racingnél mindent megtesznek azért, hogy az idei, rendkívül sikeres modell erősségeit átültessék a jövő évi versenygépbe is.
Noha jelentősen megváltoznak a Forma-1 technikai szabályai 2014-re, a Red Bull Racingnél mindent megtesznek azért, hogy az idei, rendkívül sikeres modell erősségeit átültessék a jövő évi versenygépbe is.
A Milton Keynes-i alakulatnál természetesen már jó ideje fáradoznak az RB10-es versenygép fejlesztésén, az autóhoz pedig nagy reményeket fűz az elmúlt négy esztendőben rendre domináló alakulat.
„Azt hiszem, Adrian [Newey] az RB9-es unokatestvéreként írná le az RB10-est” – fogalmazott Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Lesznek elemek, melyeket átmentünk az idei évről, és az RB10-es DNS-e az RB9-eséből fakad majd. Természetesen a motor és a kipufogó teljesen más lesz, de az aerodinamika jövőre is fontos szerepet játszik.”
Horner szerint a nagy kérdés, hogy az új erőforrások mennyire lesznek megbízhatóak jövőre, hiszen azok hűtésére nagyon oda kell majd figyelniük.
„A motorok jelentik a nagy kérdőjelet. Feltehetően minden gyártó küzd a megbízhatósággal, hiszen ezeknek az egységeknek jóval tovább kell majd bírniuk, mint a V8-asoknak, ráadásul nagyon komplikált az elektronikájuk, és ott van még a turbó is.”
Amikor Hornert arról kérdezték, mennyi esély van arra, hogy be tudják majd fejezni a futamot a szezon első versenyén, Ausztráliában, így válaszolt: „Azt gondolnám, momentán minden csapatnál 50 százalék az esélye ennek.”
Adrian Newey főtervező mindazonáltal elismerte, valamelyest az aerodinamika is megváltozik 2014-ben.
„A szűkebb első szárny, illetve az alacsonyabb orr miatt az autók másképp néznek majd ki. De fel lehet majd ismerni a Red Bull karakterisztikáját jövőre is.”