A Red Bull Racing vezetése úgy véli, hogy a többszörös rali-világbajnok, Sebastien Loeb már most eléri az F1-es középmezőny tempóját, miután a francia versenyző fantasztikusan teljesített az e heti teszteknek helyet adó Barcelonában.
A Red Bull Racing vezetése úgy véli, hogy a többszörös rali-világbajnok, Sebastien Loeb már most eléri az F1-es középmezőny tempóját, miután a francia versenyző fantasztikusan teljesített az e heti teszteknek helyet adó Barcelonában.
A 34 éves világbajnok 1.7 másodperccel volt lassabb a tempót diktáló Takuma Satónál, és a nyolcadik helyre kormányozta autóját a tesztek első napján Barcelonában, ahol egyetlen hibát sem vétett 82 kör alatt.
Loeb a slick gumikkal szerelt átmeneti RB4-est kormányozta, amely már a 2009-es leszorító erő szintet szimulálta.
Bár nehéz összehasonlítani a versenyzők teljesítményét, hiszen a csapatok más-más konfigurációval futottak, a Red Bull egyik mérnöke dicsérő szavakkal illette a beugró franciát.
“Kellemes meglepetésre számítottam tőle, és megkaptam. Sebastien lenyűgöző volt. Beszállt az autóba és egyetlen hibát sem vétett” – mondta a Red Bull Racing versenyteljesítményért felelős mérnöke, Daniele Casanova az Autosportnak.
“Nehéz megítélni az egyes versenyzők valós teljesítményét, hiszen a leggyorsabb és a leglassabb autó között 25km/h volt a sebességkülönbség, ami azt bizonyítja, hogy más-más beállításokkal köröztek a csapatok.”
“Mi egy átlagos versenysúllyal autóztunk, így azt gondolom, hogy Sebastien valahol a középmezőnyben foglalhat helyet, ami igen meggyőző” – folytatta a szakember, aki azt is hozzátette, hogy a francia pilóta érdemben is segítette a csapat munkáját.
“Természetesen szórakoztató egy olyan pilótával dolgozni, mint Sebastien, azonban hasznos munkát is végeztünk. Az új gumikat még csak néhányszor tesztelhettük ezelőtt, és teljesen mások. Célunk egy átlagos teszt volt, ő pedig kiváló tempót diktált, és nem kockáztatott.”
Annak ellenére, hogy kiválóan szerepelt, Loeb elmondta, nem gondolkodik a szériaváltáson.
“Talán már túl öreg vagyok” – mondta az ötszörös rali-világbajnok. “Ha váltani szerettem volna, akkor évekkel ezelőtt gondolnom kellett volna erre. Mindössze azért kerülhetett sor erre a tesztre, mert a Red Bull felajánlotta nekem ezt a lehetőséget.”
Loeb számára nem volt teljesen új a Forma-1, hiszen a tavalyi évben a Renault jóvoltából már kipróbálhatta magát a sportban, ám akkor egyedül körözött a Paul Ricardon.
A Citroen WRC sztárja azt is elmondta, a féktávok megtalálása okozta számára a legnagyobb nehézséget a teszten: “Úgy érzem, hogy gyorsabb is lehettem volna, nem azt mondom, hogy másodperceket javíthattam volna, mert az nem igaz, de voltak területek, ahol folyamatosan fejlődtem, főként a féktávon.”
“Néha túl későn, néha túl korán kezdtem el fékezni. Szerintem ez a legnehezebb dolog annak, aki a Forma-1-be jön. A többi része a dolognak nem volt olyan nehéz. Előzetesen tanulmányoztam néhány videót, ami segített olyan dolgokban, mint az ideális ív.”