A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner állítja, nem ők az egyetlenek, akik a Forma-1 szabályait feszegetik a szárnyak hajlékonyságának vonatkozósában, noha a Milton Keynes-i alakulat volt az egyetlen, mely büntetést kapott a hétvégi Abu Dhabi Nagydíjon.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner állítja, nem ők az egyetlenek, akik a Forma-1 szabályait feszegetik a szárnyak hajlékonyságának vonatkozósában, noha a Milton Keynes-i alakulat volt az egyetlen, mely büntetést kapott a hétvégi Abu Dhabi Nagydíjon.
Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo a bokszból volt kénytelen nekivágni a szezon utolsó versenyének, mivel a Red Bull autóit szabálytalannak minősítették a kvalifikációt követően: az RB10-es versenygépek első szárnyai ugyanis megbuktak a terheléses teszten, mivel a legfelső terelőlapok a szabályokkal ellentétesen meghajlottak.
Habár más csapatokat is vizsgált a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Abu Dhabiban, csak a Red Bullt büntették – az osztrákok autóin állítólag egy rejtett rugós mechanizmus igyekezett javítani az aerodinamikai hatékonyságon.
Ezzel szemben például a Force India a pénteki szabadedzések után egy korábbi fejlesztési szárnyra váltott, nehogy véletlenül kizárják versenyzőit a határokat feszegető elemek miatt.
A Red Bullnál azt mondják, egyáltalán nem fair, hogy kvázi „kiemelték őket a mezőnyből”, noha a videófelvételeken is egyértelműen látszik, hogy más csapatok – például a Williams – is trükköznek ezen a területen.
Amikor az AUTOSPORT című angol szaklap arról faggatta Christian Hornert, a Milton Keynes-i alakulat csapatfőnökét, hogy lehet, hogy a többi csapat átment a teszteken, a szakember így felelt: „Egy bizonyos típusú tesztről van szó.”
„Teljesen világosan látszik, hogy más csapatok szárnyai is mozognak, némelyik jobban, mint a másik. Egy bizonyos területen egy kicsit extrém megoldást választottunk. Az FIA pedig a szárny egy elemére fókuszál, ami a felső rész, míg mások a szárny más területeivel jutnak előnyhöz.”
„De ezt a döntést a stewardok és az ellenőrök hozták meg, nekünk pedig el kell fogadnunk. A Forma-1 a szabályok feszegetéséről szól, mi pedig túl messzire mentünk.”
A Red Bull egy módosított első szárnnyal volt kénytelen rajthoz állni a versenyen, autói azonban így is jól szerepeltek: a bokszból rajtolva Daniel Ricciardo negyedik, Sebastian Vettel nyolcadik lett.
„Ahogy láthatják, mindennek nagyon kevés hatása volt a teljesítményre – a legfontosabb dolog tehát, hogy tanuljunk belőle.”
„Viszont nem mi vagyunk az egyetlenek, akik a szárny területén próbálják a legtöbbet kisajtolni az aerodinamikából.”