A futamot követően dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója éles kritikával illette a csapatot, és elismerte, hogy komoly problémákkal küzdenek.
„Először is, örülünk, hogy a Ferrari merész, de végül sikeres stratégiával nyerte meg a futamot” – nyilatkozta Marko az ORF televíziónak. „Továbbá elégedettek vagyunk a McLaren sportszerű hozzáállásával is. Ez már az első körben látszott, és később sem változtattak a sorrenden” – tette hozzá, utalva arra, hogy a wokingiak nem alkalmaztak csapatutasítást, és küldték előre a bajnoki összetettben kedvezőbb helyzetben lévő Norrist.
Marko elismerte, hogy a Red Bull gyenge teljesítménye kevésbé tűnt feltűnőnek a verseny során, de a valóságban komoly problémákkal szembesültek. „Mondhatni, a gyenge teljesítményünk nem volt annyira feltűnő. Lehetett volna rosszabb is, de a különbség körülbelül ugyanaz volt, mint Zandvoortban.”
„Ha Lando az elejétől kezdve vezetett volna, akkor a különbség 40 másodperc lett volna” – tette hozzá az osztrák szakember. „Most 38 másodperc volt. Tudjuk, hogy óriási problémáink vannak, és ez nem segít. Vissza kell térnünk és meg kell találnunk azt a pontot, ahol rossz irányba fordultunk, hogy visszaszerezzük az autó egyensúlyát. És akkor talán a dolgok ismét jobbra fordulnak.”
A Red Bull számára az abroncsok szemcsésedése komoly problémát jelentett Olaszországban, miközben Leclerc valahogy képes volt vigyázni a kemény gumikra a célig. Marko elismerte, hogy a Red Bullnál ez a stratégia soha nem működött volna.
„Természetesen megvizsgáltuk a dolgot, de a mi abroncsaink kopása túl magas volt. Soha nem tudtuk volna megcsinálni ezt.”
A Red Bullnak most sürgősen meg kell találnia a problémák gyökerét, ha meg akarják tartani vezető pozíciójukat a bajnokságban. Az Olasz Nagydíjon mutatott teljesítményük azonban komoly aggodalomra ad okot a szezon hátralévő részére nézve. Max Verstappen a verseny után ugyancsak kritikus hangot ütött meg: azt mondta, a következő versenyhétvége előtt komoly változtatásokra lesz szükség, mert 6-8 hónap alatt valóságos szörnyet csináltak egy domináns versenyautóból.