A Red Bull a világbajnoki sorozat 22 versenyéből 21-et megnyert tavaly, így magabiztosan hódította el a konstruktőri címet — miközben az egymaga 19 elsőséget jegyző Max Verstappen sorozatban harmadszor is megszerezte az egyéni világbajnoki trófeát.
Verstappen ugyanakkor már a tavalyi szezon végén beszélt arról, bár kívülről talán nem látszott, a Red Bull 2023-as autójának volta gyengeségei. Ugyanezt erősítette most meg egy interjúban a csapat mérnökigazgatója, aki elárulta, természetesen tisztában voltak a problémás területekkel, így folyamatosan a fejlődésre törekedtek.
„Tisztában voltunk azzal, hogy az RB19-esnek voltak jelentős korlátai” — mondta Ben Waterhouse. „Ha megnézzük Silverstone-t, ott egyértelműen voltak gyengeségek. Vannak területek, melyeken fejlődni szeretnénk, legyen szó a gyors- vagy lassú kanyarokban nyújtott teljesítményről.”
„Ugyanakkor viszont egyértelmű erősségei is vannak az autónak, amikre építeni akarunk, miközben persze igyekszünk orvosolni a gyengeségeket.”
A Red Bullnak főként az utcai versenyhelyszínek okoztak fejtörést tavaly: „Emiatt egyértelmű célokat fogalmaztunk meg már az RB19-es fejlesztése során is az RB20-as versenyautóhoz” — mondta Waterhouse. „Alapvetően pedig sikerült is teljesítenünk a legtöbbet. Nem mondanám azt, hogy mindenki elégedett, mivel van még tennivaló.”