A 2016-os szezonban rengeteg problémát okoztak a Williams számára a Pirelli abroncsai, Spagnolo szerződtetése pedig kétségkívül azt hivatott szolgálni, hogy a grove-i alakulat előrelépéseket tegyen e tekintetben.
A szakember korábban 11 évet töltött el a Ferrarinál, korábban Kimi Räikkönen és Fernando Alonso verseny- és teljesítménymérnöke volt, majd az olasz istálló vezető gumimérnökévé nevezték ki.
„Ez egy olyan terület, ahol hátrányban vagyunk” – mondta Smedley.
A 2016-os szezonban rengeteg problémát okoztak a Williams számára a Pirelli abroncsai, Spagnolo szerződtetése pedig kétségkívül azt hivatott szolgálni, hogy a grove-i alakulat előrelépéseket tegyen e tekintetben.
A szakember korábban 11 évet töltött el a Ferrarinál, korábban Kimi Räikkönen és Fernando Alonso verseny- és teljesítménymérnöke volt, majd az olasz istálló vezető gumimérnökévé nevezték ki.
„Ez egy olyan terület, ahol hátrányban vagyunk” – mondta Smedley.
„Már fel is állítottunk egy csoportot Antonio köré, aki a saját elképzeléseit hozza a csapathoz – és ő egy nagyon okos srác. Már abban sokat segít nekünk, hogy mit tudunk tenni péntekről szombatra. Nagyon komoly szerepet játszik abban, hogy megértsük a gumik viselkedését.”
Spagnolo feladatai közé tartozik továbbá az is, hogy feltérképezze a rivális csapatok erősségeit és meghatározza azokat a területeket, melyeken a Williamsnek komoly előrelépéseket kell tennie.
„Rengeteg a tennivalónk más területeken is, és a kutatási- és fejlesztési részlegünknek is dolgoznia kell” – mondta Smedley.
„Nemcsak arról van szó, hogy maximalizáljuk azt, ami a rendelkezésünkre áll, hanem meg kell találnunk azokat a területeket, melyekből teljesítményt nyerhetünk. És ő sokat segít majd ebben a csoportjával közösen.”