A hátsó tapadás hiánya a Red Bull idei versenyautójának legfőbb gyengesége – erre jutott Daniel Ricciardo azok után, hogy alaposan kielemezte a rivális Ferrari és Mercedes belső kamerás felvételeit.
A hátsó tapadás hiánya a Red Bull idei versenyautójának legfőbb gyengesége – erre jutott Daniel Ricciardo azok után, hogy alaposan kielemezte a rivális Ferrari és Mercedes belső kamerás felvételeit.
Ricciardo számára kiábrándítóan alakult hazai versenye, az Ausztrál Nagydíjon, ráadásul hamar bebizonyosodott, a Red Bull nem tudja tartani ellenfelei tempóját Melbourne-ben.
„Azt gondolom, hogy jelenleg nincs elegendő hátsó tapadásunk – szóval a leszorítóerőről van szó alapvetően” – mondta Ricciardo Kínában.
„De hogy őszinte legyek, azt nem tudom pontosan, hogy nem volt-e elég tapadás, vagy pedig az autót nem tudtuk jól beállítani. Úgy érzem, hogy nem hoztuk ki a legtöbbet a leszorítóerőből. De azt gondolom, ha megnézzük a Ferrari és a Mercedes belső kamerás felvételeit, látható, hogy jobb a hátsó tapadásuk, mint nekünk.”
„Szerintem még nem sikerült kellőképp megértenünk az autót ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőle a beállításokkal.”
„Én és valószínűleg Max [Verstappen] is úgy érezzük, hogy nem tudjuk úgy támadni a kanyarokat, mint a Ferrari és a Mercedes.”
„Már a teszteken is volt egy onboard-felvétel Kimi [Räikkönen] egyik legjobb köréről, és a topcsapatok a 3-as kanyart padlógázzal teljesítették ott. Ő pedig még csak nem is használta ki a pálya teljes szélességét.”
„Nem engedte ki annyira az autót a szélére, rengeteg leszorítóereje volt. Azt hiszem, ezt már elég korán láttuk, hogy ezen a területen dolgoznunk kell.”