Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg szerint a Forma-1 elöljáróinak változtatniuk kellene a versenypályák bukóterein azok után, hogy a múlt hétvégi Mexikói Nagydíjon ismét vita kerekedett a kanyarlevágásokból.
Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg szerint a Forma-1 elöljáróinak változtatniuk kellene a versenypályák bukóterein azok után, hogy a múlt hétvégi Mexikói Nagydíjon ismét vita kerekedett a kanyarlevágásokból.
A vasárnapi verseny rajtját követően Lewis Hamilton volt az, aki levágta az 1-es kanyart, a címvédőt azonban nem büntették, miközben Max Verstappen ugyanazon kihágás miatt 5 másodperces időbüntetést kapott.
Ricciardo szerint itt az ideje annak, hogy fontolóra vegyék a kavicságyak újbóli bevezetését.
„Ami engem illet, eléggé bírom a kavicságyakat, mert kellőképpen elrettentőek” – mondta a Red Bull versenyzője.
„Még ha sikerül is meglehetősen jó tempóval keresztülmenni rajta, egy csomó kavics bekerülhet a hűtőnyílásokba, illetve a gumikba, szóval jobban büntetnek. Nem tetszik, ahogy a versenyzők hibáznak védekezés közben – levágják a kanyart, és folytatják. Ott volt az első kanyar is Lewisszal – szerintem nem volt ez így helyes.”
„Az volt a verseny első köre, döntő pillanat, ha pedig hibázol, nagyobb árat kell fizetned érte.”
A Force India versenyzője, Nico Hülkenberg hozzátette, ha biztonsági aggályok miatt a kavicságyakat mégsem lehet újból bevezetni, akkor másképp kell lelassítani a versenyzőket.
„Nem tudom, hogy feltétlenül szükséges-e a kavicságy, de talán valami hasonlót lehetne csinálni a pályákon, mint Szocsiban vagy Monzában, ahol meg kell kerülni bizonyos dolgokat, hogy megfizess a hibádért” – magyarázta a német.
„Ahogy Lewis fékezett az 1-es kanyarban, úgy nem lehet befordulni.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, bár Bernie Ecclestone azon elképzelése, hogy falakat kell tenni a kanyarok mellé, egy kicsit talán extrém, valamit mégis tenni kell.
„Azt gondolom, vannak érvek a kavicságyak mellett, ha ugyanos odakerülsz, akkor vagy rengeteg időt veszítesz, vagy kiesel a versenyből” – mondta a szakember.
„Azt gondolom, ezt mindenképpen meg kell vizsgálni az olyan kanyarok esetében, mint a mexikói 1-es.”