Annak ellenére, hogy korábban ellenezte a kipörgésgátló betiltását, Nico Rosberg a héten elmondta, átgondolta a dolgot és úgy véli, a vezetést segítő elektronika eltűnésével sokkal jobb lesz a versenyzés a következő évben.
Annak ellenére, hogy korábban ellenezte a kipörgésgátló betiltását, Nico Rosberg a héten elmondta, átgondolta a dolgot és úgy véli, a vezetést segítő elektronika eltűnésével sokkal jobb lesz a versenyzés a következő évben.
A Williams német versenyzője korábban fenntartásokkal beszélt a kipörgésgátló betiltásáról, ám miután a héten kipróbálta autóját az egységesített elektronikai rendszerrel Monzában, megváltozott a véleménye.
“Izgalmas lesz” – mondta Rosberg. “Nemrég kipróbáltam, és lenyűgözött. Igazából koránt sem ideális az autót így vezetni, hozzá kell még szokni, és hatalmas kihívást jelent majd ez mindenki számára.”
Arra a kérdésre, hogy véleménye szerint jobb lesz-e a versenyzés a jövő évben az eszköz betiltásával, a német pilóta a következőket válaszolta az Autosportnak: “Igen. Sokkal több lesz a hiba, és az egyenetlen teljesítmény. Erre kérdésre hónapokkal ezelőtt még egyértelmű nemmel válaszoltam volna, de mióta kipróbáltam az autót a kipörgésgátló nélkül, a válaszom egyértelmű igen.”
“Gondoljuk csak el, milyen lesz a Magyar Nagydíj kipörgésgátló nélkül. Számos hiba lesz majd látható. Sok versenyző lesz, aki az elején túlságosan elkoptatja az abroncsait, és a végére szinte teljesen elfogynak a gumijai. Okosan kell majd vezetni, több dologra oda kell majd figyelni, ami mindenképpen jót tesz a Forma-1-nek.”
Rosberg úgy gondolja, hogy a jelenlegi Forma-1-es autók, illetve a gumik karakterisztikája azt eredményezi majd, hogy a vezetést segítő elektronika nélkül sokkal nehezebb lesz majd pályán tartani az autókat.
“Az a helyzet, hogy jelenleg nem érzed, hol a határ, és könnyen elvesztheted az autód hátulja felett az irányítást. Többé viszont nem lehet olyan könnyen korrigálni. Az autók furcsán viselkednek majd, ha megindulnak oldalirányba. A nagy sebességű helyeken nincs szükség kipörgésgátlóra, mert nem pörögnek meg a kerekek, azonban az egyes, illetve a kettes sebességi fokozatban bevehető kanyarokban igenis komoly szerepet kap jelenleg a vezetést segítő elektronika.”
“Éppen a sikánban voltam az egyik teszten, aztán azonnal rátapostam a gázra, mert elfelejtettem, hogy ki van kapcsolva a kipörgésgátló. Első sebességi fokozatban voltam, és még azelőtt megpördültem, hogy feleszmélhettem volna. Az esőben pedig még nehezebb lesz a körözés, de ezt úgy érzem, mindenki el tudja képzelni” – magyarázta Rosberg, aki szerint a versenyzők közti különbség is jobban meg fog mutatkozni a következő idényben.
“Úgy gondolom, egyes versenyzők gyorsabban, mások lassabban fognak majd hozzászokni a helyzethez. Mi, fiatal versenyzők vélhetően előnyben leszünk, ugyanis még csak néhány éve használjuk az eszközt, szemben a vén rókákkal, akik már tíz éve ezzel az elektronikával versenyeznek.”