Nico Rosberg végzett az élen az e heti tesztprogram első napján Jerezben, ahol az első egy óra kivételével esős pályán folyt a körözés. A Mercedes GP német pilótája is száraz pályán futotta meg legjobb körét, amit az esőben már senki nem tudott felülmúlni.
Nico Rosberg végzett az élen az e heti tesztprogram első napján Jerezben, ahol az első egy óra kivételével esős pályán folyt a körözés. A Mercedes GP német pilótája is száraz pályán futotta meg legjobb körét, amit az esőben már senki nem tudott felülmúlni.
Ahogy arra számítani is lehetett, esős idő fogadta a mezőnyt a téli tesztek második állomásának helyet adó Jerezben, ahol mindössze az első órában tudtak száraz pályán körözni a pilóták, akik nem meglepő módon kivétel nélkül ebben az időszakban érték el legjobb idejüket.
Rosberg ugyan megnyerte a tréninget 1:20.927-es idejével, nem lehetett felhőtlenül boldog, ugyanis tíz perccel a leintés előtt megadta magát autója, ami miatt meg is kellett állítani a körözést.
A Mercedes GP német versenyzője mögött egy tizeddel lemaradva a Toro Rosso pilótája, Sebastien Buemi végzett, akit Nico Hülkenberg követett a harmadik pozícióban a Williamsszel.
A nap főeseményére már az edzés előtt sor került, hiszen a Red Bull Racing reggel rántotta le a leplet vadonatúj versenyautójáról, mellyel Mark Webber már meg is kezdte a munkát.
Az ausztrál versenyző csak az utolsó előtti helyen végzett, ám első mért körét már vizes pályán teljesítette.
Webber 47 kört gond nélkül teljesített, azonban egyik pillanatról a másikra megállt alatta az autója – a csapat jelentése szerint elfolyt az olaj.
Ezt követően a garázsban várakozott, hogy szerelői megoldják a problémát, és csak az utolsó 15 percben tudott visszatérni a pályára, ám a késői piros zászló miatt mindössze három további kört tudott megtenni a délután folyamán.
További fotók a mai tesztről a galériában
A Force India is most vitte először pályára új autóját a nagyközönség előtt. Vitantonio Liuzzi ülhetett be a VJM03-as modellbe, amit csapattársa, Adrian Sutil a hét elején bejáratott egy privát tesztnap keretén belül Silverstone-ban.
Az olasz pilóta is a mezőny hátsó régiójában végzett, ám Webberhez hasonlóan, ő is esőben teljesítette első mért körét, így az eredménye semmilyen szempontból sem mérvadó.
A Virgin Racing is ma vitte először pályára új versenygépét a nagyközönség előtt, miután a múlt héten két napon át dolgozott Silverstone-ban.
Timo Glock viszont csak délután kezdte meg a munkát, ugyanis a szerelők addigra végeztek az autó összerakásával, mivel egyes alkatrészek csak tegnap késő este érkeztek meg a spanyol ringre.
A német versenyző mindössze három kört teljesített a VR-01-es modellel, és legjobb ideje messze alulmaradt a többiekével szemben, ám ebből még korai lenne bármilyen következtetést levonni, különösen az időjárási viszonyokat ismerve.
A Williams tovább folytatta a munkát új motorpartnerével a Cosworth-szal. A grove-i bázisú csapatnál Hülkenberg volt szolgálatban, aki a harmadik helyre kormányozta az FW32-es modellt, mellyel nem kevesebb, mint 118 kört teljesített.
A német versenyző egyébként büszke lehet teljesítményére, ugyanis 1:25.950-es időt futott az esős pályán, amivel a legjobb esőmenőnek bizonyult a mai nap folyamán.
Fernando Alonso a negyedik helyre hozta be a Ferrarit. A spanyol versenyző az eső rázendítése után azonnal beállt a garázsba, és kora délutánig ki sem hajtott a pályára. Végül néhány hosszabb etapot teljesített, és összesen 88 körnél állt meg.
Kamui Kobayashi az ötödik pozícióban landolt a Sauberrel. A japán pilóta sem teljesített túl sok kört, szám szerint 55-öt, ugyanis a csapat limitálta a kilométerek számát az esőben. A sorban a bajnoki címvédő, Jenson Button következett, aki a McLaren újításait tesztelte.
Vitaly Petrov még ennél is kevesebb kört teljesített. Az orosz pilóta mindössze 27 kört tett meg második tesztnapján a Renault új modelljével.
Teszteredmények – Jerez, első nap:
1. N. Rosberg Mercedes GP 1:20.927 57 2. S. Buemi Toro Rosso 1:21.031 +0.104 84 3. N. Hülkenberg Williams 1:22.243 +1.316 118 4. F. Alonso Ferrari 1:22.895 +1.968 88 5. K. Kobayashi Sauber 1:23.287 +2.360 55 6. J. Button McLaren 1:24.947 +4.020 68 7. V. Liuzzi Force India 1:24.968 +4.041 71 8. V. Petrov Renault 1:25.440 +4.513 27 9. M. Webber Red Bull Racing 1:26.502 +5.575 50 10. T. Glock Virgin Racing 1:38.734 +17.807 5